رکورد جدید در آمریکا: 75 هزار مبتلای جدید به کرونا فقط طی 24 ساعت

© AP Photo / Manuel Balce Ceneta رکورد جدید در آمریکا: 75 هزار مبتلای جدید به کرونا فقط طی 24 ساعت
 رکورد جدید در آمریکا: 75 هزار مبتلای جدید به کرونا فقط طی 24 ساعت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمزبا استناد به محاسبات خود اطلاع داد ، طی 24 ساعت بیش از 75 هزار مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) در ایالات متحده کشف شده که بالاترین میزان روزانه ابتلا به این ویروس هولناک از زمان آغاز همه گیری آن است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه جان هاپکینز  که آمار منتشره توسط مقامات فدرال و محلی ، و همچنین رسانه ها و سایر منابع آزاد را جمع بندی می کند ، اعلام کرده است، ضد رکورد قبلی چهارشنبه به میزان 67,4  هزار مورد ابتلا در یک روز برقرار شده بود.  

طبق اعلام این دانشگاه ، 3،499،398 مورد ابتلا به عفونت کروناویروس در ایالات متحده کشف  شده است ، بیش از 137 هزار نفر جان باخته و حال بیش از یک میلیون نفر بهبود یافته است.

واکنش کرملین به اتهام تلاش روسیه براي سرقت اطلاعات واکسن کرونا از شرکت‌های داروسازي بریتانیا - اسپوتنیک ایران
واکنش کرملین به اتهام تلاش روسیه براي سرقت اطلاعات واکسن کرونا از شرکت‌های داروسازي بریتانیا

ایالات متحده آمریکا بالاترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان را دارد. اخیرا همواره رکورد های جدیدی رقم افراد آلوده به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. به خصوص در جنوب و غرب این کشور از یک هفته به این سو میزان موارد ابتلا دوباره به وضوح افزایش یافته است.

در تاریخ 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارس سال جاری، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌ گیر در جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده ‌های این سازمان، بیش از 13 میلیون 700 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 587 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала