بالا گرفتن درگیری: خطر حمله موشکی آذربایجان به نیروگاه اتمی ارمنستان

© Sputnik / R. Mangasaryan /  مراجعه به بانک تصاویر بالا گرفتن درگیری: خطر حمله موشکی آذربایجان به نیروگاه اتمی ارمنستان
بالا گرفتن درگیری: خطر حمله موشکی آذربایجان به نیروگاه اتمی ارمنستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری آذربایجان تهدید کرد نیروگاه هسته ای "متسامار" در ارمنستان را با موشک نقطه زن مورد حمله قراردهد.

 به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ واقف درگاهلی،  سخنگوی  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این تهدید را مطرح کرده است.

درگاهلی گفت ، اگر ارمنستان تصمیم بگیرد تاسیسات استراتژیک جمهوری آذربایجان از جمله سد و نیروگاه آبی مینگه چویر را هدف بگیرد ، چنین حمله ای صورت خواهد گرفت.

درگیری ها در مرز دو کشور برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد و  اوضاع  رو به تشنج است.

سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان می گوید: "طرف ارمنی نباید فراموش کند که جدید ترین سامانه های موشکی ارتش ما قادرند با دقت زیاد به نیروگاه هسته ای "متسامار" حمله کنند و این به یک فاجعه بزرگ برای ارمنستان منجر خواهد شد."

خطر جنگ بین باکو و ایروان؛ واشنگتن نگران است  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خطر جنگ بین باکو و ایروان؛ واشنگتن نگران است

وی تصریح کرد: موقعیت طبیعی محل و نیروهای پدافند هوایی اجازه حمله به سد و نیروگاه آبی مینگه چویر را نمی دهند.

درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان  که از 12 ژوئیه آغاز شده ، چند روز است که در توووز و تاووش،  مناطق مجاور مرز گرجستان و در فاصله چند صد کیلومتری از قره باغ که فعلا آرام است ادامه دارد. در محل گلوله باران ها ، پاسگاه های نظامی مستقر در نزدیکی روستای مویسس قرار دارد. به گفته باکو ، 11 سرباز آذربایجانی از جمله یک ژنرال کشته شده اند. طرف ارمنی از کشته شدن دو افسر خود و مجروح پنج نفر دیگر خبر داده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به مقصر بودن در این گلوله باران ها متهم می کنند. شماری از کشورها و سازمان های بین المللی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده  و طرفین را به گفت و گو دعوت می کنند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد آماده مساعدت به باكو و ایروان برای برقراری ثبات در مرز دو کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала