هشدار کره شمالی به آمریکا برای دخالت در امور چین

© REUTERS / Hyungwon Kangهشدار کره شمالی به آمریکا برای دخالت در امور چین
هشدار کره شمالی به آمریکا برای دخالت در امور چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری کره شمالی امروز پنجشنبه به آمریکا هشدار داد تا در امور داخلی چین و ورود به مسایل منطقه ای که به واشنگتن ربطی ندارد انتقاد و هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پیونگ یانگ به ویژه از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرده که در تازه ترین اظهارات خود چین را به دلیل آنچه استخراج منابع دریایی در دریای جنوبی چین خوانده مورد سرزنش قرار داده و افزوده است که این مقام آمریکایی می خواهد افکار عمومی را منحرف و مخدوش کند.

تسوی سونگ هی معاون وزیر امور خارجه کره شمالی - اسپوتنیک ایران
کره شمالی مخالف از سرگیری گفتگو با ایالات متحده است

خبرگزاری کره شمالی از قول یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور بدون اشاره به نام آورده است واقعا این یک توطئه و تزویر است که یک کشور غیرآسیایی (آمریکا) از آن سوی اقیانوس درباره دریای جنوبی که هیچ ربطی به آن کشور ندارد ، اظهار نظر کند و حزب حاکم چین را مورد مذمت قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره دریای جنوبی مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد کاملا به نیات وی پی می بریم او فقط به دنبال گل آلود کردن اذهان عمومی است و هر موقعی که دلخواهش است گستاخانه در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: حمله وزیر خارجه آمریکا به حزب حاکم در چین تلاشی از سوی او برای برانگیختن اذهان عمومی علیه چین و تخریب چهره بین المللی این کشور است. 

با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا پس از شیوع کرونا و همچنین تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ، پیونگ یانگ از مواضع چین حمایت و از آمریکا بشدت انتقاد کرده است این کشور همچنین هر گونه گفت و گو با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را منتفی دانسته است.

وزیر خارجه آمریکا اما گفته است که دیگر زمانی برای برگزاری گفت و گو میان سران این کشور و کره شمالی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری نیست و دیدار فقط در صورتی که بتوان پیشرفتی در آن حاصل کرد، انجام خواهد شد.

او بار دیگر تاکید کرد برای گفت و گو با کره شمالی البته بر اساس هدف راستی آزمایی عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای تلاش می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала