ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در مغولستان

© Sputnik / Vladimir Astapkovichثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در مغولستان
ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در مغولستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت مغولستان از اولین مورد فوتی ناشی از طاعون خیارکی در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شین هوآ نیوز، وزارت بهداشت مغولستان خبر داده است که در غرب این کشور یک نوجوان 15 ساله پس از ابتلا به طاعون خیارکی جان باخته است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه 
 - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

سخنگوی دولت این کشور گفته است: نوجوان 15 ساله که مشکوک به "طاعون خیارکی" بود در دوشنبه شب تست وی مثبت اعلام شد و در راه بیمارستان جان باخت. گفته می ‌شود که چندی پیش او با دوستانش گوشت نوعی سنجاب به نام مارموت را خورده اند که گفته می ‌شود که این حیوان حامل طاعون بوبونیک است.

دو دوست وی و 15 تن دیگر درحال حاضر در قرنطینه به سر می‌ برند.

طاعون یک بیماری عفونی حاد با مرگ و میر بالا و مسری است. در کانونهای طبیعی، منابع عفونت طاعون عمدتا جوندگان هستند: مارموت، سنجاب زمینی، سنجاب، موش و کک به عنوان حامل عمل می کنند.

طاعون بوبونیک از طریق گزیدن کک آلوده منتقل می شود. باکتری ها در غدد لنفاوی مجاور تکثیر می شوند و متورم می شوند، ملتهب می شوند و دردناک تر می شوند. از این رو نام این بیماری بوبو نامیده می شود. بدون آنتی بیوتیک، در نهایت باکتریها زیادی فراتر از این بوبون ها گسترش می یابند.

طاعون سپتیک از طریق گزیدن کک آلوده یا تماس با حیوان آلوده دیگر منتقل می شود. در صورت عدم درمان، ممکن است قدم بعدی طاعون بوبیونی باشد. باکتریها وارد جریان خون می شوند و شروع به از بین بردن بدن می کنند؛ به طور مثال باعث درد شکم یا شوک می شوند. هماتوم و خونریزی اندامهای داخلی شروع می شود. ممکن است انگشتان، انگشتان پا و بینی سیاه شوند و تخریب شوند.

طاعون ریوی: اگر چاره ای دارید، مانند آتش از آن دور شوید. ترسناک تر است. همانطور که از نام آن پیداست، باکتری ها با استنشاق قطره های عفونی یا با پخش هر یک از اولین گونه ها، وارد ریه های شما می شوند.

عفونت ریه با تمام علائم شدید سرفه، درد قفسه سینه و نفس تنگی تبارز می یابد. در پایان نارسایی تنفسی و شوک ایجاد می شود. حتی اگر طاعون پنومونی داشته باشید، دیگران را با قطرات موجود در هوا آلوده می کنید.

اما خبرهای خوب هم هست. اگرچه شیوع طاعون هر از گاهی اتفاق می افتد، اما احتمال کم ابتلا به این بیماری همه گیر وجود دارد. از برکت درمان مؤثر، اوضاع تغییر کرده است. قبل از دوران انتی بیوتیک ها، طاعون کشنده بود. اما زمانه قرن XIV و حتی قرن XIX نیست. ما در سال 2020 به سر می بریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала