جنگنده اف -15ای اکس برای حمل سلاح هایپرسونیک

© AP Photo / Matthew Bruch/U.S. Air Forceجنگنده اف 15
جنگنده  اف 15   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون برای دریافت جنگنده اف-15 ای اکس قراردادی به ارزش 1 میلیارد و 200 میلیون دلار با بوئینگ به امضا رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، پنتاگون برای دریافت جنگنده اف-15 ای اکس قراردادی به ارزش 1 میلیارد و 200 میلیون دلار (برای ساخت 8 جنگنده اف-15 ای اکس مدرنیزه) با بوئینگ به امضا رساند.

جنگنده F-15EX بیش از هر جنگنده دیگر از این نوع قادر به حمل اسلحه، از جمله شلیک سلاح هایپرسونیک با طول حدود 7متر و وزن تا 7000 پوند (حدود 3.2 تن) است.

در اعلامیه منتشره آمده است که نیروی هوایی ایالات متحده، یک قرارداد دیگر برای ساخت تعدادی از این نوع مدل هواپیماهای جنگی به ارزش 23 میلیارد دلار به امضا رسانده است. البته جزئیات مربوط به تعداد مشخص جنگنده‌ها فاش نشده است.

دلیل احتمالی چشم پوشی ژاپن از موشک های آمریکایی اعلام شد - اسپوتنیک ایران
دلیل احتمالی چشم پوشی ژاپن از موشک های آمریکایی اعلام شد

هشت فروند هواپیمای نخست در پایگاه هوایی اگلین در فلوریدا، برای شرکت در تمرینات نظامی مستقر خواهند شد. دو جنگنده طبق برنامه اول باید در سه ماه دوم سال مالی 2021 تولید شود و شش فروند هواپیمای دیگر - در سال مالی 2023 ساخته خواهند شد.

در آینده، این جنگنده ها باید جایگزین جنگنده های F-15C / D نیروی هوایی آمریکا شوند. F-15EX آخرین مدل جنگنده  F-15E Strike Eagleاست که 2 سرنشین خواهد داشت. این هواپیما به 22 موشک هوا به هوا مسلح  بوده و دارای رادار AESA است. این جنگنده در مقایسه با «اف -35» می‌تواند سرعت خود را تا بیش از 3 ماخ برساند که امکان خوبی برای سلاح هایپیرسونیک ایجاد می‌کند تا سرعت اولیه آن بیشتر شود.

پیشتر مایک وایت مسئول طراحی اسلحه هایپرسونیک اعلام کرده بود که آمریکا در سال آینده، ساخت  اسلحه تهاجمی هایپرسونیک را سرعت خواهد بخشید. در ماه مارس سال جاری اولین پرتاب این نوع سلاح با موفقیت به انجام رسید. در پنتاگون اعتراف کردند که در این نوع سلاح از روسیه و چین عقب مانده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала