حزب‌الله: در صورت جنگ، قطعا اسرائیل شکست خواهد خورد

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatحزب‌الله: در صورت جنگ، قطعا اسرائیل شکست خواهد خورد
حزب‌الله: در صورت جنگ، قطعا اسرائیل شکست خواهد خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گروه‌های سیاسی قدرتمندی کنار حزب‌الله وجود دارند که مانع از آن می‌شوند آمریکا هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: گروه‌های سیاسی قدرتمندی کنار حزب‌الله وجود دارند که مانع از آن می‌شوند آمریکا هر کاری می‌خواهد انجام دهد. ما و همپیمانان‌مان هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد کشور را به سوی خلأ بکشانند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری المنار اظهار کرد: هدف از تمام فشاری که آمریکا ایجاد می‌کند، تغییر گزینه‌های سیاسی لبنان و گرفتن قدرت مقاومت از حزب‌الله است که مایع اضطراب و نگرانی اسرائیلی‌ها است.

نعیم قاسم درباره گزینه‌های مقابله تاکید کرد: حزب‌الله در طول تاریخ دو گزینه بیشتر نداشته است؛ یا پیروزی یا شهادت و اینکه در قاموس ما تسلیم شدن وجود ندارد، حزب‌الله از یک ساختار حفاظتی و آمادگی برخوردار است که آن را قادر می‌سازد اجازه ندهد دیگران گزینه‌های خود را تحمیل کنند.

حزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
حزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: اگر به نقطه دشواری برسیم، گزینه‌های سختی در اختیار داریم که همگی نزد رهبران ما ذخیره هستند و از آنها در زمان مناسب استفاده می‌کنیم. این گزینه سخت را رهبران تعیین می‌کنند و احتمالا مجموعه‌ای از مسایل یا رویکردها باشد.

این چهره حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: جنگ فعلی در واقع جنگی اقتصادی بوده و در مرحله کنونی جایگزین جنگ نظامی چه از سوی آمریکا و چه اسرائیل است و دلیل آن نیز نگرانی آمریکا و موانع موجود و نیز سردرگمی و آشفتگی داخلی دشمن است. اگر جنگ با اسرائیل رخ دهد، قطعا اسرائیل طرف بازنده خواهد بود، توانمندی‌ها و حضور مقاومت بسیار بزرگتر از ژوئیه ۲۰۰۶ است و رژیم اسرائیلی این را به خوبی می‌داند.

او با اشاره به اینکه تمامی صحبت‌ها از کنار رفتن دولت در واقع حباب‌های رسانه‌ای و سیاسی هستند که آرزوهای سفیر آمریکا و حامیانش را نشان می‌دهند، تاکید کرد: این دولت پابرجاست و باید به آن فرصت کافی داده، با آن همکاری و از آن حمایت شود، آنچه سفیر آمریکا امروز انجام می‌دهد، نشان‌دهنده یک عقب‌نشینی تاکتیکی است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: مردم دنبال حمایت از کشور و نه مقابله با آن هستند زیرا جایگزین آن خلأ است، فکر می‌کنم مردم لبنان دنبال آن نیستند حرکت بی‌هدفی انجام دهند که کشور را به سوی تعطیلی بکشاند.

نعیم قاسم تاکید کرد: حزب‌الله بخشی از این دولت است، اگر دولت خوب عمل کند، حزب‌الله همانند دیگران از این خوبی برخوردار می‌شود و اگر بد عمل کند، حزب‌الله نیز به میزان مشارکتش در دولت، متحمل شکست می‌شود، بار دیگر تاکید می‌کنم موضعگیری حزب‌الله مقابله با فساد بدون هیچ محدودیت و در هر مکانی است.

او با اشاره به آمادگی مقاومت در بالاترین سطوح برای مقابله با هرگونه حمله یا تهدیدی، تاکید کرد: هرگونه حمله جدید اسرائیل به لبنان یک شکست نظامی برای این رژیم غاصب خواهد بود.

نعیم قاسم تاکید کرد: هدف از تمامی فشارهای آمریکا و دخالت‌هایش در امور لبنان و حزب‌الله سلب قدرت مقاومت در مقابله با اشغالگری اسرائیل بوده و هدف اصلی آمریکا حمایت از اسرائیل و سلب حقوق فلسطینی‌هاست.

این رهبر مقاومت با اشاره به اینکه مجموعه ارتش، مردم و مقاومت حاکمیت لبنان را محقق کرد، تاکید کرد: مقاومت هرگز از اهداف خود دست نخواهد کشید حل فشارها هر چقدر باشند اما تسلیم شدن در قاموس ما نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала