واکنش کاربران ایرانی به تبدیل شدن ایاصوفیه به مسجد

© REUTERS / Osman Orsalواکنش کاربران ایرانی به تبدیل شدن ایاصوفیه به مسجد
واکنش کاربران ایرانی به تبدیل شدن ایاصوفیه به مسجد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی از اینکه اردوغان ایاصوفیه را پس از گذشت بیش از 8 دهه به مسجد تبدیل کرده است واکنش های متفاوتی نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امور خارجه ترکیه اجازه تبدیل ساختمان ایاصوفیه از موزه به مسجد را صادر نمود. این ساختمان از سال 1934 تا کنون به عنوان موزه شناخته شده بود.

کاربری می نویسد: اگر تصمیم با تدبیر باشه و سیاست‌های خصمانه پشتش نباشه چرا ایاصوفیه مجد نباشه... البته به این اردوغان اعتباری نیست!

کاربر دیگری نیز، این رفتار اردوغان را حرکت به سوی تاریخ می داند: حرکتِ ترکیه به سوی تاریخ پر افتخارش! ایاصوفیه در امپراطوری بیزانس در ۵۳۷ م کلیسای اسقفی ارتدوکس یونانی شد. بعد که عثمانی‌ها در ۱۴۵۳ استانبول را گرفتند کلیسای ایاصوفیه مسجد بدل کردند، در ۱۹۳۵ پس از اعلان جمهوری در ترکیه مسجد تبدیل به موزه شد. اکنون قرار است پس مسجد شود.

کاربر دیگری نیز به مخالفت با این امر پرداخته است و می نویسد که شهردار باید این کار را می کرد نه اردوغان: مگه تصمیم‌گیری، مسئولیت و پاسخگویی در مورد مسجد یا کلیسای ایاصوفیه تو حوزه اختیارات شهردار استانبول کریم امام‌اوغلو باشه؟! یا نهایت استاندار ِ اُستان استانبول دیگه؟! پس چرا دُم اردوغان این جا هم هست؟!

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала