افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در هند: نزدیک به 800 هزار نفر

© REUTERS / Hemanshi Kamani افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در هند: نزدیک به 800 هزار نفر
افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در هند: نزدیک به 800 هزار نفر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و بهزیستی هند تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در هند به بیش از 26.5 هزار نفر مورد در روز افزایش یافته و در مجموع به 802 793 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، هند از نظر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در رتبه سوم جهان قرار دارد . براساس آخرین داده ها اکنون، 685 276 نفر از مبتلایان در این کشور تحت درمان قرار دارند و  512 495  نفر بهبود یافته اند (19135 نفر در روز) و21 هزار و 604 نفر (475 نفر در روز) جان خود را از دست داده اند

بیشترین تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در هند در ایالت ماهاراشترا است -  230599 (6875  در روز). تامیل نادو از نظر تعداد مبتلایان در رده دوم قراردارد : 126.581 مورد (روزانه 4313). در رتبه سوم کلانشهر دهلی قرار دارد که 107.051 در آنجا مورد شناسایی شده است (2،187 مورد در روز).

علیرغم افزایش تعداد موارد ابتلا ، مقامات هند در اواخر ماه ژوئن مرحله دوم خروج مردم از حالت انزوا در این کشور را اعلام کردند. طبق قوانین جدید ، در مناطقی که تعداد بیماران همچنان در حال افزایش است ، رژیم انزوا  تا 31 ژوئیه تمدید می شود. تعطیل  مدارس و دانشگاهها تا همین تاریخ تمدید شده است. در مرحله اول خروج از انزوا که از 8 ژوئن آغاز شد ، اجازه بازگشایی معابد ، هتل ها ، رستوران ها و مراکز خرید داده شد.

اعلام زمان عرضه واکسن ایرانی ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان عرضه واکسن ایرانی ویروس کرونا

به گفته مقامات این کشور ، در هند یکی از کمترین  ارقام مرگ و میر ناشی از کرونا در هر میلیون نفر وجود دارد که از 15 نفر در هر میلیون نفر فراتر نمی رود. آخر کشورهایی وجود دارند که میزان مرگ میر ناشی از کرونا در آنها 40 برابر بیشتراز هند است.

براساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت ، بیش از 11.8 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 در جهان شناسایی شده است و  بیش از 545 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала