سامانه اس-500 قادر به نابودی اجسام آسمانی است

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federation سامانه موشکی روسی اس 500
 سامانه موشکی روسی  اس 500   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی «اس-500- پرومتی» از نوع غربی خود 15 تا 20 سال جلوتر است.

به گزارش اسپوتنیک، یوری کنوتوف کارشناس نظامی اعلام کرد که سامانه موشکی روسی «اس-500» از نوع غربی خود 15 تا 20 سال جلوتر است. رسانه‌های آلمانی به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند.

در مقاله منتشره در نشریه «Focus»، آمده است:« هواپیماهایی رادارگریز  نیز طعمه آسانی برای جدیدترین سامانه موشکی روسی خواهند بود. برد ضربه این سامانه 600 کیلومتر است که بدین ترتیب از آن می توان برای دفاع در مقابل شهاب سنگ و دیگر اجسام آسمانی استفاده کرد».

 اس  ـ 500   - اسپوتنیک ایران
آیا سامانه «اس-400» ترکیه به دست آمریکا خواهد افتاد؟

سامانه موشکی روسی اس 500 «پرومتی» از توانایی انهدام سلاح های هایپرسونیک در فضای نزدیک زمین برخوردار خواهد بود. این سامانه موشکی  قادر به رهگیری اهداف واقع در فاصله صدها کیلومتری از زمین است. مشخصات فنی اس 500 به ما امکان می دهد این سامانه  را به نسل اول سامانه  های دفاع ضد فضایی  نسبت دهیم.

مشخصات  سامانه  دفاع هوایی اس 500 باعث می شود این سامانه علاوه بر اهداف آیرودینامیکی و بالستیک ، انواع مختلق سلاح های هایپرسونیک  را از جمله در فضای نزدیک زمین منهدم کند.

سامانه موشکی روسی اس 500 «پرومتی» (تریومفاتور ـ ام ) جزو نسل جدید سامانه  های دفاع هوایی زمین به هوا است . این سامانه اونیورسال دوربرد و قادر به رهگیری در ارتفاع زیاد و دارای امکانات زیاد برای دفاع موشکی است. سامانه پیشرفته اس 500  قادر به نابود کردن نه تنها اهداف بالستیک ، بلکه همچنین اهداف  آئرودینامیکی (هواپیماها ، هلیکوپترها) و همچنین موشک های کروز است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала