درمان سومین فرد مبتلا به ایدز

© Sputnik / Igor Zaremboدرمان سومین فرد مبتلا به ایدز
درمان سومین فرد مبتلا به ایدز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از گذشت 9 سال از درمان کامل نخستین مبتلای ایدز و دومین بیمار از راه پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین، اکنون فرد ديگري درمان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله علمي در "ساينس"، دانشمندان برزیل از درمان کامل یک جوان 36 ساله مبتلا به ایدز به کمک ترکیب تهاجمی از د ارو های ضد ویروسی و همچنان (نیکوتین امید و ویتامین B3) که باعث مسدود شدن سلول های بیدار ویروس شده  و در نتیجه آنها را در برابر درمان آسیب پذیر می‌سازد، خبر داده‌اند.

 کروناویروس در روسیه - اسپوتنیک ایران
برتری مبتلایان به ایدز در زمان شیوع کروناویروس

این بیمار مردی 36 ساله اهل برزیل بود که در دوره درمان تعداد ذرات ویروسی در خون او به صفر رسانده شد و پس از قطع درمان در ماه مارچ 2019 ، دیگر ویروس اچ‌ای‌‎وی، در خون وی مشاهده نشد. همچنین تعداد آنتی بادی های ایدز نیز کاهش یافت و امر بیانگر عدم وجود سلول های آلوده در غدد لنفاوی و روده ها است.

در بيشتر موارد، پس از قطع اين جريان ویروسی در عرض چند هفته دوباره افزایش می یابد.

با این حال، دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی دانند که آیا بیمار سائوپائولو واقعاً از ابتلا به ایدز بهبود یافته است. تاکنون دانشمندان برای تأیید عدم وجود ویروس، غدد لنفاوی و بافت های روده  او را بررسی نکرده اند.

 پیش از این در سال 2011 میلادی تیموتی ری براون، معروف به بیمار برلین اولین بیمار ایدزی بود که درمان یافت. «بیمار لندن» پیش از این برای درمان سرطان خون، مورد پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین قرار گرفته بود.  تیم پزشکی این بیمار گزارش کرده است که سلول‌های بنیادین حامل یک شناسه نادر ژنتیکی با نام «CCR5» هم به وی منتقل شده بود. از قرار معلوم «CCR5» مانع از استقرار ویروس اچ‌آی‌وی در بافت‌های بدن می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала