ویروس کرونا در آزمایشگاه چین تولید نشده است

اشتراک
کارشناس: ویروس کرونا، در شرایط ترکیب خاصی از عومل طبیعی «بیدار» شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تلگرام» چاپ بریتانیا، گزینه جدید منشأ ویروس کرونا مطرح شده است. پروفسور تام جفرسون، کارمند ارشد علمی مرکز آکسفورد اعلام کرد که ویروس کرونا در آزمایشگاه چین تولید نشده است. این ویروس « در خواب بوده و تحت شرایطی که با ترکیب خاصی از عوامل طبیعی مرتبط است، « بیدار» شده است.

وی در ادامه افزود:« به نظرمن، این ویروس وجود داشت، هم اینجا و هم در جاهای دیگر. به احتمال زیاد ما با ویروسی سروکار داریم که بخواب رفته بود و به دلیل شرایط محیط زیست «بیدار»شده است. تا قبل از کشف آن در چین، این ویروس در نقاط دیگر زمین وجود داشت و به ثبت رسیده بود.

 جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران
آلمان،بریتانیا و فرانسه خواهان حفظ برجام

به عنوان مثال، ویروس «سارس-کویید-2» در ماه مارس سال گذشته در آب فاضلاب شهری بارسلون به ثبت رسیده بود. بررسی آب فاضلاب شهرهای میلانا و تورین ایتالیا نیز در دسامبر سال 2019 وجود این ویروس را به ثبت رساند. در نوامبر سال 2019، در آب فاضلاب شهر فلوریناپولیس برزیل نیز ویروس کرونا کشف شد.

اوایل ماه فوریه این ویروس در فولکلند کشف شد. از کجا این ویروس در آنجا شیوع پیدا کرده بود؟ از اینرو  «بیداری» ویروس‌ها و از جمله ویروس کرونا از هیج جا نمی آید و به هیج جا نمی رود. این ویروس‌ها همیشه در اینجا هستند و به دلایلی فعال می شوند. شاید علت تراکم جمعیت جهان و یا شرایط محیط زیست باشد که همانا باید به مطالعه این نکته بپردازیم».

شایان ذکر است که سازمان جهانی بهداشت در ماه مه اعلام کرد که این ویروس بدون علامت خاصی در سراسر جهان پخش شده است و اعلام کرده بود منشأ کویید-19 با چین مرتبط است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала