در هند بیش از 20 نفر بر اثر صاعقه جان باختند

© AFP 2023 / Rakesh Bakshiدر هند بیش از 20 نفر بر اثر صاعقه جان باختند
در هند بیش از 20 نفر بر اثر صاعقه جان باختند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اثر بروز رعد و برق در برخی ایالات هند، بیش از 20 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کانال NDTV با استناد به دفتر کمیساریای امداد فوری گزارش داد که دست کم 23 نفر در اثر رعد و برق در بخش های مختلف ایالت اوتار پرادش در هند کشته و 29 نفر زخمی شدند.

وزیر ارشد ایالت، یوگا آدیتانات به قاضی‌های مناطق دستور داد كه به خانواده قربانیان غرامتی به مبلغ 400 هزار روپیه (5.36 هزار دلار) پرداخت كنند. در این بیانیه آمده است: " وی همچنین از مقامات خواست كه كمكهای پزشکی كافی را به قربانیان ارائه دهند."


کشته شدن بیش از صد نفر در هند بر اثر اصابت صاعقه 
 - اسپوتنیک ایران
کشته شدن بیش از صد نفر در هند بر اثر اصابت صاعقه

در اوایل روز جمعه، 15 نفر بر اثر اصابت صاعقه در اوتار پرادش جان باختند. بیش از 20 نفر نیز روز شنبه در اثر صاعقه در شهر بیهار جان باختند ، بیش از 40 نفر نیز زخمی شدند.

بیشتر قربانیان کشاورز و کارگرانی هستند که در این مزارع کار کشاورزی انجام داده اند. خاطرنشان شده است: باران شدید باعث شده است که هرچه بیشتر کشاورزان وارد مزرعه شوند تا حداکثر استفاده را ازباران‌های موسمی برای افزایش محصول برنج ببرند، این در حالی است که همه آنها به طور صحیح خطر اصابت رعد و برق را ارزیابی نمی کنند.

براساس اعلام آژانس ملی مدیریت حوادث، در اواسط ماه مه، حداقل 253 نفر در اثر صاعقه جان خود را از دست دادند و 49 نفر نیز زخمی شدند که 90٪ از مرگ و میرها در اوتار پرادش و بیهار گزارش شده است.

سالانه از 2 تا 3 هزار نفر در اثر حملات صاعقه در هند جان خود را از دست می دهند. با این حال، امسال در منطقه تعداد زیادی ابرهای مستعد ایجاد رعد و برق و بارانهای شدید وجود دارد که برای ماه ژوئن غیرمعمول است. به گفته هواشناسی، در ایالت بیهار میزان بارندگی 66٪ بیشتر از حد معمول برای ماه ژوئن، در ایالت اوتار پرادش - 72٪ بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала