بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص برجام

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره برجام
بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه طرفین برجام را به حل و فصل تمامی مسائل مربوط به این توافق در چارچوب کمیسیون مشترک فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام داشت: مسکو طرفین برنامه جامع اقدام مشترک را به از دست ندادن زبان مشترک در تلاش برای یافتن راه برون رفت از بحران فرا می‌خواند، کلیه موضوعات ناشی از اجرایی نمودن برجام باید در چارچوب کمیسیون مشترک حل شوند.

نامه‌ ظریف در خصوص عدم پایبندی طرف‌های اروپایی به برجام - اسپوتنیک ایران
نامه‌ ظریف در خصوص عدم پایبندی طرف‌های اروپایی به برجام

وزارت خارجه روسیه افزود: موضع اصلی طرف روس این است که کلیه موضوعات ناشی از اجرایی نمودن برجام باید در چارچوب کمیسیون مشترک حل و فصل شود با این حال، بهتر است این کار بدون متوسل شدن به اقدامات اضطراری و بدون هدایت کردن پروسه یافتن راهکار به سمت محدودیت‌های مصنوعی در زمان تصمیم‌گیری انجام شود.

این وزارتخانه افزود: علیرغم مشکلات و اختلاف نظرها، اعضای کنونی برجام تاکنون موفق شده اند که زبان مشترک و درک مشترک از یکتایی و عدم جایگزینی برای "توافق هسته ای" را از دست ندهند. شواهد این امر، تلاشهای بیشمار مشترک برای یافتن راه‌هایی برای برون رفت برجام از بحران و بازگشت آن به چارچوب توافق شده در ابتدا است.

در ادامه وزارت خارجه روسیه تاکید می‌کند: مسکو از شرکای خود می‌خواهد که این دستورالعمل‌ها را از دست ندهند. این مهم است که همچنان از اهداف والایی که در برجام و قطعنامه 2231 تعیین شده پیروی شود. عقب نشینی در این زمینه به ناچار منجر به ایجاد موانع جدیدی می شود که برای غلبه بر آن طرفین توافق نامه باید انرژی صرف کنند. این انرژی برای همکاری در زمینه حفظ برجام مهم است و نه برای تسویه حساب‌های سیاسی.

شایان ذکر است که عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه از ارسال نامه‌ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام به‌ منظور ارجاع موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهداتشان در قبال ایران به کمیسیون مشترک برجام طبق بند 36 این توافق خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала