چرا هند «میگ-29» می‌خرد؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر هواپیمای میگ 29
هواپیمای میگ 29  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند با «یک تیر» تمام مسائل عمده را برطرف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع هند خرید جنگنده‌های «میگ -29» روسیه و به‌روزرسانی هواپیماهای موجود در نیروی هوایی هند را تأیید کرد.آلکسی لئونکوف کارشناس نظامی روسیه در باره علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی هند به نفع جنگنده‌های روسیه توضیح داد.

هند خرید 21 جنگنده «میگ-29» روسیه را به تصویب رساند. افزون بر آن در باره به‌روزرسانی  59 جنگنده دیگر روسی موجود در نیروی هوایی کشور به ارزش بیش از 984 میلیون دلار توافق حاصل گشت.

تمایل هند برای خرید تانک تی-14 آرماتای روسی  - اسپوتنیک ایران
تمایل هند برای خرید تانک تی-14 آرماتای روسی

در اعلامیه وزارت دفاع هند آمده است:«شورای خریدهای دفاعی هند پیشنهاد خرید 21 «میگ -29» روسی و 12 هواپیمای جنگی «سو-30» را به تصویب رساند. خرید و مدرنیزه کردن «میگ -29» روسی 74 میلیارد و 100 میلیون روپیه (984 میلیون دلار) برای هند هزینه خواهد داشت و شرکت Hindustan Aeronautics Limited بابت خرید «سو-30» روسی، 1 میلیارد و 420 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

رویهمرفته شورای خریدهای دفاعی هند مدرنیزه کردن نیروهای مسلح کشور به مبلغ  5 میلیارد و 100 میلیون دلار را به تصویب رساند. کارشناس روسیه در ادامه افزود:«همکاری نظامی –فنی روسیه و هند از تاریخ چندین ساله برخوردار است و بیش از 70 درصد تسلیحات و جنگ‌افزارهای هند  یا ساخت شوروی و یا روسیه هستند. هند تا کنون جنگنده های «میگ 21» ساخت شوروی را مورد استفاده قرار می دهد و فقط چندی پیش درصدد جایگزین کردن آن‌ها برآمد. جنگنده «میگ-29» سبک و با مانوردهی عالی بهترین گزینه برای جایگزین کردن آن‌هاست.

از اینرو قابل درک است که چرا این جنگنده انتخاب شد. جنگنده فرانسوی Rafale رقیب آن است. هندی‌ها جنگنده‌ای را انتخاب کردند که با آن بیشتر آشنا هستند.  اولین «میگ -29» در دهه 1990 به هند صادر شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала