آمادگی ایران برای کمک به لبنان در برابر آمریکا

© AP Photoآمادگی ایران برای کمک به لبنان در برابر آمریکا
آمادگی ایران برای کمک به لبنان در برابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه لبنانی البناء به نقل از منابع آگاه از آمادگی ایران برای ارسال کمک های غذایی و سوخت به لبنان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، روزنامه لبنانی البناء به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ایران آماده است تا با ارسال کشتی‌های خود به سمت لبنان محاصره اعمال شده از سوی کشورهای عربی و غربی علیه بیروت را بشکند.

انتقاد سفارتخانه های ایران و چین در لبنان از بیانیه سفیر آمریکا - اسپوتنیک ایران
انتقاد سفارتخانه های ایران و چین در لبنان از بیانیه سفیر آمریکا

این منابع خاطر نشان کردند: ایران آماده است تا کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت را به سمت لبنان ارسال کند.

منابع آگاه لبنانی اظهار داشتند: پیش بینی می‌شود این کمک‌ها طی ۲ هفته آتی به دست لبنان برسد.

لازم به ذکر است که پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «ایران آماده است: نفت را به لیره بگیرید» نوشت: کشتی‌های ایرانی در دریاها حضور داشته و آماده اند بدون هیچ مانع جغرافیایی یا سیاسی به سمت هر نقطه‌ای حرکت کنند چرا که به تازگی کشتی‌های ایرانی موفق شدند خود را به سواحل آمریکا رسانده و محاصره ونزوئلا را بشکنند.

در ادامه این گزارش آمده است: چرا هیچ کسی در دولت لبنان جرأت اتخاذ این تصمیم را ندارد؟ منابع سیاسی بلند پایه اعلام کرده اند که قرار است محموله‌های نفتی در سوریه پیاده شده و به لبنان منتقل شوند. این منابع اعلام کرده اند که اجازه نخواهند داد لبنان در محاصره آمریکا قرار گرفته و ترسی نیز از اتخاذ این تصمیمات سرنوشت ساز وجود ندارد.

در این گزارش نوشته شده است: هیچ کسی نمی‌تواند بر پیشنهاد ایران مبنی بر ارسال سوخت به لبنان بدون در نظر گرفتن شرط پرداخت با دلار چشم ببندد. تسلیم شدن در برابر تصمیمات آمریکا در سایه شرایط وخیم اقتصادی لبنان به معنی خود کشی برای خشنودی آمریکا است که البته هرگز محقق نمی‌شود.

در حال حاضر لبنان با بحران شدید اقتصادی و وخامت اوضاع معیشتی مردم رو به رو است. این اوضاع باعث به وجود آمدن اعتراضات خیابانی در مناطق مختلف کشور شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала