آغاز صادرات دارو برای درمان بیماران کرونایی از روسیه

© Sputnik / Russian Direct Investment Fund / Andrey Rudakov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام قیمت داروی "Avifavir" برای درمان کووید 19
اعلام قیمت داروی Avifavir برای درمان کووید 19  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و گروه شرکت های ChemRar صادرات داروی Avifavir برای درمان بیماری کووید 19 به کشور بلاروس را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، انتظار می رود در آینده نزدیک  این دارو همچنین به قزاقستان صادر شود. علاوه بر این ، مذاکراتی با تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین در حال انجام است و  کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل همسود و خاورمیانه نیز علاقمندی  خود را به دریافت داروی جدید را نشان داده اند . اواخر ماه مه ، Avifavir حاوی ماده فعال favipiravir که اثربخشی آن در کارآزمایی های بالینی اثبات شده ، از وزارت بهداشت روسیه گواهی ثبت دریافت کرده و اولین داروی جهان برای درمان بیماری کووید 19 شد. این داروی جدید بعداً در لیست دستورالعمل های پیشگیری ، تشخیص و درمان نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) قرار گرفت.

سازنده داروی کرونا ویروس درباره ویژگی های دارو گفت - اسپوتنیک ایران
سازنده داروی کرونا ویروس درباره ویژگی های دارو گفت

کریل دمیتریف، رئیس  صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: "با توجه به تصمیم مقامات آمریكا برای خرید تقریبا 100٪ Remdesivir تولید شده (ساخت شرکت Gilead Sciences) در ماه های آینده و كمبود داروهای مؤثر در بازارهای جهانی ، روسیه آماده است به كشورهای جهان  در مبارزه با ویروس كرونا كمک کرده  و صادرات داروی Avifavir را آغاز كند. این دارو چندین برابر ارزانتر از نوع مشابه بوده در عین حال تولید آن به شکل قرص استفاده از Avifavir را ساده تر کرده و این امکان را فراهم می کند که کرونا در مراحل اولیه آن درمان شود. "  

شرکت مشترک تشکیل شده توسط  صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و GC KhimRar ظرفیت تولید خود را سه برابر کرده است و اکنون می تواند تا 300 هزار مجموعه دارو در هر ماه را تولید کند. انتظار می رود ، این امر تقاضای داخلی برای  Avifavir را رفع کرده وامکان صادرات آن را فراهم کند. در ماه ژوئن درمجموع ، 100 هزار مجموعه دارو برای درمان کرونا در روسیه تولید شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала