واکسن شرکت های آسترازنکا و مدرنا پیشتاز در مبارزه با ویروس کرونا

© Fotolia / BillionPhotos.comواکسن شرکت های آسترازنکا و مدرنا پیشتاز در مبارزه با کرونا
واکسن شرکت های آسترازنکا و مدرنا پیشتاز در مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های داروسازی آسترازنکا و مدرنا در ساخت و تولید واکسن ویروس کرونا پیشتار هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سومیا سوامیناتان، رئیس امور علمی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که واکسن های ساخت شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا و شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا از جمله 15 نامزد برتر در واکسن های کووید-19 هستند که در مرحله آزمایش های بالینی بر روی انسان قرار دارند.

پوتین: واکسن کرونا ویروس اکسیر نیست - اسپوتنیک ایران
پوتین: واکسن ویروس كرونا اکسیر نیست

وی گفت: خبر خوب این است كه ما حدود 200 واكسن داریم كه در مراحل مختلف آزمایش قرار دارند. از این تعداد حدود 15 واكسن در حال حاضر روی انسان آزمایش می شوند.

 به گفته وی، در میان این 15 دارو، برخی از آنها  به زودی می توانند مراحل دوم و سوم آزمایشات بالینی را سپری کنند. به ویژه واکسن شرکت داروسازی انگلیسی و سوئدی که در انگلستان با نام آسترازنکا ثبت شده است، به موفقیت های بزرگ دست یافته اند.

وی همچنین افرود: مطمئناً با قضاوت به اینکه این داروها در كدام مرحله قرار دارند، من فکر می کنم که آنها کاندیداهای برتر هستند. زیرا همانطور که می دانید، آنها به مرحله دوم آزمون ها وارد شده اند و خیلی زود می توانیم نتایج مطالعات بر روی انسان را مشاهده کرده و آماده مرحله سوم آزمایش شوند. 

آسترازنکا در حال پیشی گرفتن از شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی "مدرنا" است که مشغول تحقیق و توسعه داروها بر اساس mRNA است، واکسن او نیز بزودی وارد مرحله دوم آزمایش ها می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала