تلگرام باید بیش از 1 میلیارد دلار غرامت بپردازد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر تلگرام
تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه آمریکا تلگرام را موظف کرد 1 میلیارد و 220 میلیون دلار به خریداران «گرام» غرامت بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به سند منتشره دادگاه، دادگاه فدرال ایالت نیویورک، تلگرام را موظف کرد 1 میلیارد و 220 میلیون دلار به خریداران «گرام» غرامت بپردازد.

حدود 1 میلیارد و 190 میلیون دلار از این مبلغ در قالب توافق فسخ قراردادها با سرمایه‌گذاران پرداخت خواهد شد. افزون بر آن، طی 30 روز شرکت مذکور باید 18 میلیون و 500 هزار دلار مبلغ جبرانی به خریداران « گرام» بپردازد.

 اعمال تحريم هاي جديد آمريکا عليه افرادي که علیه نظامیان آمریکا به دادگاه کمک می کنند   - اسپوتنیک ایران
تحريم جديد آمريکا عليه افرادی که علیه نظامیان آمریکا به دادگاه بین المللی کمک می کنند

پیشتر تلگرام پس از دو سال و نیم تلاش پروژه پلت‌فرم بلاک‌چین خود TON و ارز مجازی‌اش Gram را به‌دلیل حکم یک دادگاه آمریکایی کنار گذاشت، پروژه‌ای که به گفته این شرکت مانند ارزهای مجازی، چون بیت‌کوین و اتریوم بر اصل تمرکززدایی استوار بود، اما از نظر سرعت و مقیاس‌پذیری بسیار از آن‌ها برتر بود. کنار کشیدن از پروژه بلاک‌چین را پاول دورف در یک پست اعلام کرد و در ابتدای آن از مهندسان شرکت برای تولید یک پلت‌فرم باز، رایگان و غیرمتمرکز تشکر کرد. او گفت: در صورتی که پلت‌فرم TON با تلگرام تلفیق می‌شد پتانسیل ایجاد انقلابی در ذخیره‌سازی یا انتقال سرمایه و اطلاعات ایجاد می‌کرد.

به گفته دورف این تصمیم دادگاه به این معنی است که کشورهای دیگر هم حق تصمیم‌گیری درباره آنچه خوب یا بد است را برای شهروندانشان ندارند. اگر آمریکا به‌طور ناگهانی تصمیم گرفت قهوه را ممنوع کند حتی یک کافی‌شاپ در ایتالیا نباید قهوه را بفروشد چراکه ممکن است یک شهروند آمریکایی به آنجا برود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала