پیشنهاد هیتلر به انگلیس پیش از حمله به شوروی

© AP Photoپیشنهاد هیتلر به انگلیس پیش از حمله به شوروی
پیشنهاد هیتلر به انگلیس پیش از حمله به شوروی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تاریخدان پیشنهاد آدولف هیتلر به انگلیس پیش از آغاز جنگ جهانی دوم و حمله به شوروی را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ماکاروف، دکتر علوم فلسفه و تاریخدان گفت: آلمان پیش از حمله به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1941، از طریق رودلف هس معاون آدولف هیتلر به انگلیس پیشنهاداتی برای حمایت از یک قدرت جهانی در ازای تامین مواد اولیه این کشور به رایش سوم (آلمان نازی)، ارائه داد.

هس در تاریخ دهم می سال 1941 به تنهایی از آلمان به انگلستان سفر کرد. لندن تا کنون اسناد مربوط به موضوع را که یکی از رازهای اصلی جنگ جهانی دوم به حساب می آید را به طور کامل فاش نکرده است.

افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس - اسپوتنیک ایران
افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس

با این حال مورخان معتقدند که "هس" می خواست انگلیس‌ را متقاعد کند که تا قبل از حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی، صلح میان دو کشور (آلمان و انگلیس) برقرار شود.

پس از پایان جنگ در سال 1946 "رودلف هس" به حبس ابد محکوم شد و بقیه عمر خود را در زندان اشپاندائو برلین گذراند. او سالهای طولانی تنها زندانی این زندان بود و در 17 آگوست 1987 در سن 93 سالگی درگذشت.

ماکاروف گزیده هایی از اظهارات "کارل-هاینز پینتش" مشاور سابق "هس" را که در آرشیوهای روسیه نگهداری شده است را یادآوری کرد.

به گفته این مورخ، "هس" کار روی پایان نامه هایی را که مبنای مذاکرات آتی آلمان و انگلیس در اوایل مارس 1941 را تشکیل می‌داد، به پایان رساند.

طبق گفته پینتش، جزئیات این پیشنهادات به شرح زیر است: آلمان ادعاهای مربوط به مستعمرات سابق خود در آفریقا را رد می کند. آلمان آماده است به طور داوطلبانه نیروی دریایی خود را محدود کند و تسلط انگلیس را در دریا به رسمیت ‌بشناسد. آلمان علاقه ای به شکست امپراتوری انگلیس ندارد. آلمان آماده است به طور کامل از انگلیس در حفظ جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی حمایت کند. آلمان برای جلوگیری از بحران اقتصادی جهانی که پس از جنگ انتظار می رفت، آماده پشتیبانی کامل از انگلیس است.

آلمان در مقابل می خواست انگلیس دارایی های خصوصی این کشور را که پس از سال 1918 در خارج از آلمان بلوکه شده بودند، دوباره مسترد کند. انگلیس پس از توافق صلح  با آلمان موظف بود مواد اولیه خود را در دسترس آن کشور قرار دهد. اینکه مذاکرات در چه سطح انجام شد تا کنون مشخص نیست.

ماکاروف خاطرنشان کرد: هیتلر شخصاً این پیشنهادها را آماده و پرواز "هس" به بریتانیا را فراهم ساخت.

وی گفت: با شروع جنگ در شرق، هیتلر با تهدید جنگ در دو جبهه روبرو می‌شد. در این رابطه تلاش برای دستیابی به مذاکرات جداگانه بین نازی ها و انگلیسی ها کاملاً منطقی به نظر می رسید. بنابراین هیتلر معاون خود را موظف کرد تا به انگلیس سفر کند و زمینه را برای دستیابی به توافق آماده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала