طرح دعوی علیه یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به دلیل نژاد پرستی

© AP Photo / Wilfredo Leeطرح دعوی علیه یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به دلیل نژاد پرستی
طرح دعوی علیه یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به دلیل نژاد پرستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رنگین پوستان ایالت آریزونا علیه شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" به دلیل تبعیض نژادی طرح دعوی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ان‌بی‌سی، رنگین پوستان ایالت آریزونا به همراه چهار نفر دیگر علیه شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" به دلیل تبعیض نژاد و خارج کردن یک آفریقایی – آمریکایی از پرواز، طرح دعوی نمودند.

وضعیت مربوط به مبارزه با ویروس کرونا مشکلات رایج در ایالات متحده را برجسته کرد است - اسپوتنیک ایران
پوتین، ناآرامی ها در آمریکا را با بحران های عمیق در این کشور مرتبط می داند

بنا به اعلام این کانال تلویزیونی، این حادثه در 31 ماه می در پرواز لس آنجلس – فینیکس زمانی که الجین بنکس، شهروند آفریقایی – آمریکایی در بلند شدن پرواز به صورت کاملا مودبانه پرسید که آیا صندلی خالی در هواپیما وجود دارد و آیا او می‌تواند جای خود را عوض کند، اتفاق افتاده است. در پاسخ به این درخواست او اینگونه پاسخ داده شد که وی می‌تواند پس از نشستن هواپیما می‌تواند جای خود را تغییر دهد. با توجه به طرح دعوی در دادگاه چند مسافر سفید پوست قادر به تغییر صندلی خود بودند و بنکس نیز با مراجعه به مهمانداران خواستار این شده بود که در ردیف‌های اول بنشیند. مهماندار هواپیما نیز با لحنی تهاجمی، توهین آمیز و ترسناک به او پاسخ داده بود: آقا بروید عقب.

پس از این ماجرا بود که امنیت پرواز به سمت بنکس رفته و به او اعلام کردند که باید پرواز را ترک کند. در این زمان تعدادی از مسافران معترض شده و اعلام کردند که بنکس کار اشتباهی انجام نداده است؛ در نهایت بنکس و مسافرانی که از او حمایت کرده بودند را از پرواز خارج کردند.

امریکن ایرلاینز به نوبه خود اعلام کرده است که بنکس می‌خواسته است به قسمت بیزنس کلاس منتقل شود و به او گفته شده است که در جای خود بنشیند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که هر گونه تبعیض غیر قابل قبول و مغایر با ارزش‌های ما  است و به همین دلیل ما تحقیقات در این زمینه را آغاز نموده‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала