برگزاری عروسی‌های مجازی ژاپنی‌ها در کره ماه و کف اقیانوس

© AP Photo / Itsuo Inouyeبرگزاری عروسی‌های مجازی ژاپنی‌ها در کره ماه و کف اقیانوس
برگزاری عروسی‌های مجازی ژاپنی‌ها در کره ماه و کف اقیانوس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن به خاطر ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی به طور دسته ‌جمعی لغو شده است، اما این امر باعث شده است تا نوع جدید خدمات عروسی مجازی به بازار آید.

به گزارش اسپوتنیک، ماساکی آندو مالک آژانس خدمات عروسی REXIT, Inc.و توسیا نیکورا بنیانگذار شرکت Chet Group که انواع مختلف ویدیوها و محتوای مجازی می‌سازد، در مورد نوع جدید مراسم عروسی توضیحات داده اند.

توسیا نیکورا گفت: "بخاطر ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی ناممکن شد... من به این فکر شدم تا این مراسم را به گونه آنلاین برگزار کنیم و آنرا به تجربه فراموش ‌نشدنی و خاطرات تبدیل کنیم. ما با آقای ماساکی آندو بحث کردیم و در نتیجه چنین شکل خدمات را ایجاد کردیم. این آغاز بود".

​ماساکی آندو که شرکت وی( REXIT, Inc. ) که در بخش برگزاری مراسم فعالیت دارد، می‌گوید که در ماه آوریل و مه هنگامی که در ژاپن وضعیت فوق‌العاده اعلام شده بود، تمام مراسم عروسی لغو شد، اما برگزاری عروسی ساده آنلاین برای وی جالب نبود.

آندو گفت: "این تقریبا مثل یک مهمانی در زوم Zoom است – چیز خاصی نیست. معلوم‌ است که در آخر ویروس کرونا ناپدید می‌شود. وقتی من فهمیدم که نیکورا و تیم او استدیوی مجازی و امکانات دارند و می توانند به صورت زنده ضبط کنند، فهمیدم که به شکل آنلاین می‌توان کارهایی کرد که آن را تا هنوز انجام نمی‌توانستیم دهیم. به‌طور مثال، در مراسم می ‌توانند مهمانانی اشتراک ورزند که در عروسی معمولی نمی‌توانند حضور یابند، مثلا کسانی که بیمارند و یا بیرون از کشور زندگی می‌ کنند. علاوه بر این، چنین حالتی را می‌توان پس از پایان ویروس کرونا نیز ادامه داد. همه چیز با ویروس کرونا آغاز شد، اما می‌ توان پس از آن نیز ادامه داد".

​در مراسم عروسی مجازی زمان و روز مراسم اطلاع داده می‌شود تا آنها نیز به این مراسم از طریق آنلاین بپیوندند. سپس به‌طور زنده، عروس و داماد در استدیوی مجهزی که مراسم برگزار می‌شود، کیک عروسی را می‌ برند و پیام‌های تبریکی را دریافت می ‌کنند.

در پشت سر عروس و داماد یک پرده سبز وجود دارد که سپس با استفاده از تکنولوژی کامپیوتری آنرا به سطح کره ماه، دریا، پس‌زمینه آثار باستانی معماری تبدیل می‌کنند. مهمانان به عروس و داماد تبریکی می‌گویند و با آنها و میان خودشان صحبت می‌ کنند.

​نخستین عروسی مجازی در تاریخ ۲۴ ژوئن برگزار شد. عروس و داماد می ‌خواستند تا مراسم عروسی شان را در هاوایی برگزار کنند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این کار ناممکن بود. پس از نخستین تجربه موفقانه این پروژه، دریافت سفارش‌ ها آغاز شد. در حال حاضر بیش از ۱۰ سفارش دارند و این فقط آغاز کار است. آمادگی برای مراسم عروسی ۲-۳ ماه را در بر می ‌گیرد.

یکی دیگر از عاملین موفقیت این پروژه قیمت مراسم است. برای برگزاری مراسم با اشتراک ۱۶۰ مهمان، ۶ تا ۱۴ بار ارزانتر از مراسم معمولی پول مصرف می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала