وابسته نظامی چین جزئیاتی از درگیری مرزی با هند را فاش کرد

© AFP 2023 / Money Sharmaوابسته نظامی چین جزئیاتی از درگیری مرزی با هند را فاش کرد
وابسته نظامی چین جزئیاتی از درگیری مرزی با هند را فاش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وابسته نظامی سفارت چین در روسیه گفت: درگیری مرزی بین چین و هند در اواسط ژوئن به دلیل نقض مرز توسط ارتش هند رخ داد. حادثه بین ارتش چین و هند در عصر روز 15 ژوئن در منطقه دره گالوان در لاداخ ثبت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت روسی آرگومنت، کوئی یانوی سرلشکر ارتش آزادیبخش خلق چین و وابسته نظامی سفارت چین در روسیه گفت: به گفته ارتش چین، مرزبانان هندی تعهدات خود را در مرز كشورها نقض كرده و به طور غیرقانونی از مرز كنترل واقعی عبور كرده اند، گفته می شود كه عمدا یک حمله تحریک آمیز انجام داده اند كه منجر به درگیری و تلفات از طرفین شد. وزارت امور خارجه چین به طور رسمی به این واقعه اعتراض کرده است.

توافق مقامات هند و چين در منطقه مرزی مورد اختلاف  - اسپوتنیک ایران
توافق مقامات هند و چين در منطقه مرزی مورد اختلاف

سرلشکر ارتش آزادیبخش خلق چین افزود: حقیقت این است، که این حادثه در خط مرزی طرف چینی رخ داده است و مسئولیت نه بر عهده چینی ها است و نه طرف هندی. پکن قبلاً اعتراض شدید و محکومیت شدید خود را به طرف هندی ابراز کرده است.

ما دوباره این تقاضا را مطرح می كنیم كه هند مطابق توافق های حاصل شده، اقدامات نیروهای خود را در خط كنترل بطور جدی محدود كند، هیچ حادثه ای را تحریک نكرده و اقدامات یک جانبه ای انجام ندهد كه باعث پیچیده تر شدن اوضاع در مناطق مرزی شود.

وزارت خارجه هند نیز به نوبه خود اظهار داشت که این درگیری نتیجه تلاش یک طرف چینی برای تغییر یک جانبه اجماع مربوط به پیروی از خط کنترل واقعی در دره گالوان بوده است.

بین چین و هند، اختلاف نظر ارضی درباره مالکیت یک منطقه کوهستانی در شمال کشمیر و همچنین تقریباً 60 هزار کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش وجود دارد.

خط کنترل واقعی در منطقه لاداخ اجرا می شود. در پاییز 1962، این استدلال به جنگ مرزی تبدیل شد. در سالهای 1993 و 1996، چین و هند توافق نامه های صلح را در مناطق مورد مناقشه امضا کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала