کارشناس: موشک جدید اوکراین می تواند اهدافی را در کریمه هدف قرار دهد

© Photo / Facebook/ SE "SKDB "LUCH"کارشناس: موشک جدید اوکراین می تواند اهدافی را در کریمه هدف قرار دهد
کارشناس: موشک جدید اوکراین می تواند اهدافی را در کریمه هدف قرار دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس نظامی اوکراین: موشک جدید کروز اوکراینی به نام نپتون به صورت تئوری قادر به هدف قرار دادن ناوگان روسی در بندر نووراسیسک است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل ژیخوروف، کارشناس نظامی اوکراین در مقاله خود در روزنامه "دلاوایا استالیتسا" اظهار داشت: "از لحاظ تئوریکی، دامنه تخریبی این موشک جدید، این امکان را می دهد تا به اهدافی در اطراف کریمه برسد، از ساحل دریای آزوف تا کشتی هایی در مجاورت بندر نووراسیسک."

بالگرد روسی به تکنولوژی ارتباط با پهپادها مجهز می شود - اسپوتنیک ایران
بالگرد روسی به تکنولوژی ارتباط با پهپادها مجهز می شود

ژیخوروف خاطرنشان کرد: "در ابتدا نپتون برای مهار ناوگان دریای سیاه روسیه طراحی شده بود. در عین حال، وی نوشت كه ناوگان روسی "روی كاغذ" توانایی واکنش برای دفع حتی حمله گسترده موشكهای جدید را دارد."

کارشناس تردید دارد که حتی پس از آزمایش اخیر موشک کروز نپتون، اوکراین بودجه ای برای تولید انبوه این موشک داشته باشد. علاوه بر این، به گفته ژیخوروف، سیستم موشکی جدید در جریان کار رزمی حداقل باید تحت پوشش یک سامانه موشکی ضد هوایی سیار قرار بگیرد که کی یف هنوز آن را ندارد.

ارتش اوکراین در 18 ژوئن موشک ضد کشتی R-360 از مجموعه نپتون را در میدان تمرین "علیبی" در منطقه اودسا با موفقیت آزمایش کرد. این موشک به وزن 870 کیلوگرم قادر به حمل کلاهکی جنگی به وزن 150 کیلوگرم تا مسافت 280 کیلومتری است. سرعت این موشک به 900 کیلومتر در ساعت می رسد و ارتفاع پروازی آن از سطح آب از 3 تا 10 متر است. این سامانه می تواند 24 موشک را به طور همزمان پرتاب کند.

در تابستان سال 2019، الکساندر تورچینوف، رئیس سابق شورای امنیت ملی اوکراین گفت که نپتون می تواند پل کریمه و هر کشتی جنگی روسی را در عرض چند دقیقه از بین ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала