سخنرانی نخست وزیر هند در مورد فواید یوگا

© AP Photo / Saurabh Dasسخنرانی نخست وزیر هند در مورد فواید یوگا
سخنرانی نخست وزیر هند در مورد فواید یوگا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیرهند در روز جهانی یوگا، به انجام تمرین‌های یوگا برای بالا بردن سیستم ایمنی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر هند، نارندرا مودی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی یوگا گفت: " تمرین " پرانایاما " - کنترل تنفس در یوگا - می تواند باعث تقویت ایمنی شود. "

از سال 2015 روز جهانی یوگا همه ساله در 21 ژوئن جشن گرفته می شود. این تاریخ توسط مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد مودی تعیین شده است، زیرا روز اول تابستان طولانی ترین روز سال در نیمکره شمالی است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

"یوگا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. شما باید پرانایاما را در زندگی روزانه خود بگنجانید. پرانایاما یا تمرین های تنفسی باعث تقویت سیستم تنفسی ما می شوند. این به ویژه در این زمان مهم است که ویروس COVID-19 بیشتر بر سیستم تنفسی بدن اثر می گذارد."

برای نخستین بار از زمان تأسیس آن در روز بین المللی یوگا در هند، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمرین‌های دسته جمعی برگزار نمی شود، این روز امسال با شعار "یوگا در خانه و یوگا با خانواده" برگزار می شود. براساس آخرین اطلاعات، در هند بیش از 400 هزار نفر بیمار هستند، بیش از 13 هزار نفر جان باختند.

نخست وزیر هند همچنین افزود: " یوگا "تلاش ما برای یک سیاره سالم تر" را تقویت می کند و خاطرنشان می کند که "این به یک نیروی وحدت تبدیل شده و پیوندهای بشریت را عمیق تر می کند." وی خاطرنشان کرد: "اگر بتوانیم صدای خود را به سلامتی و امید تنظیم کنیم، آن روز خیلی دور نخواهد بود که جهان شاهد موفقیت یک انسانیت سالم و شاد باشد. یوگا قطعاً می تواند در انجام این کار به ما کمک کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала