واکنش آمریکا به مقاله پوتین در باره جنگ جهانی دوم

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه !
سفارت روسیه ! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم، در آمریکا مورد توجه زیاد قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن اعلام نمود که مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم، در آمریکا مورد توجه زیاد قرار گرفت.

به گفته وی، سفارت به انتشار این مقاله و ارسال آن به وزارت خارجه آمریکا و سازمانهای معتبر غیردولتی وسفارتخانه‌های تعدادی از کشورهای غربی  و سفارتخانه های کشورهای مشترک المنافع پرداخت.

وی در ادامه گفت:«هم صحبتان من اهمیت گفتگوی جدی در باره خاطرات تاریخی را مورد تأیید قرار دادند و متذکر شدند که این امر بر روابط سیاسی و امنیتی تأثیرگذار است. این مقاله استارتی برای آغاز بحث ها شد».

انتشار آرشیو وزارت دفاع روسیه درباره روزهای اول جنگ : آلمانی ها فرار می کردند!  - اسپوتنیک ایران
انتشار آرشیو وزارت دفاع روسیه درباره روزهای اول جنگ: آلمانی ها فرار می کردند!

همتایان سفیر روسیه در واشنگتن اعلام می کنند که باید دید چطور می توان از چنین برخوردی در زندگی معاصر استفاده کرد. کارشناسان به این نکته توجه نشان دادند که انتشار مقاله رئیس جمهور روسیه بموقع بود و باید « نقطه پایانی در این باره که کی چنگ را شروع کرد و کی در آن پیروز شد گذاشته شود».

چندی پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مقاله‌ای در باره جنگ جهانی دوم برای نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت. عنوان این مقاله «درس‌های واقعی 75-مین سالگرد جنگ جهانی دوم» است.

رئیس جمهور روسیه ارزیابی جامع جنگ جهانی دوم را مطرح کرده و اعلام می‌کند که هم‌اکنون  سیاستمداران اروپایی و به ویژه رهبران لهستانی سعی می‌کنند « واقعیت توطئه مونیخ» را «زیر فرش پنهان کنند».

از زمان پایان جنگ کبیر میهنی 75 سال گذشته است. طی این مدت، چند نسل پرورش یافته‌اند. نقشه سیاسی جهان دچار تغییر شده است. دیگر اتحاد شوروی که به پیروزی بزرگ، باشکوه و عظیم در جنگ با نازیسم دست یافت و توانست کل جهان را نجات بدهد، وجود ندارد. آری، حوادث و رویدادهای آن جنگ حتی برای شرکت‌کنندگان آن  مبدل به «گذشته دور» شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала