کشتی حامل مواد غذایی برای سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا

© AFP 2023 / Venezuelan Ministry of Popular Power for Communicationتانکر ایرانی
تانکر ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران یک کشتی حامل موادغذایی به ونزوئلا اعزام کرد تا اولین فروشگاه خود را در آنجا افتتاح کند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران برای ارسال محموله‌های دیگر حاوی مواد خام و سوخت به ونزوئلا آماده است اگر کاراکاس درخواست کند.

نفتکش گلسان (Golsan) به سمت سواحل ونزوئلا در حال حرکت است. حجت الله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا روز20 ماه ژوئن،اعلام کرد که ششمین کشتی ایرانی که به سوی ونزوئلا در حال حرکت است حامل مواد غذایی است. در حساب کاربری توییتری سفارت ایران در ونزوئلا آمده است:مواد غذایی که با این کشتی حمل می‌شود  برای آن است تا اولین سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا گشایش یابد که نمونه دیگری از روابط دوستانه دو کشور است.

ماجرای رشوه آمریکایی‌ها به ناخداهای نفتکش‌های ایرانی - اسپوتنیک ایران
ماجرای رشوه آمریکایی‌ها به ناخداهای نفتکش‌های ایرانی

ششمین کشتی ایرانی  17 ماه می بندر شهید رجایی را به مقصد ونزوئلا ترک کرد و بر اساس آخرین اخبار در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست. ایران از ماه آوریل تاکنون 5 نفتکش به نام‌های فارست، فاکسون، پتونیا، فروچون و کلاول که مجموعا حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرده است.

نفتکش گلسان که ساخت سال ۱۹۹۸ است، هم اکنون با پرچم جمهوری اسلامی ایران مشغول حمل مواد سوختی نیز است. ورود نفتکش‌های ایران به بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا در حالی ادامه دارد که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود.

پیشتر نیز با استناد به منابع آگاه اعلام شده بود ایران احتمالا ماهانه دو تا 3 محموله بنزین به ونزوئلا بفروشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала