حمله نظامی احتمالی آمریکا به روسیه از طریق چه سرزمین‌هایی خواهد بود؟

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federationحمله نظامی احتمالی آمریکا به روسیه از طریق چه سرزمین‌هایی خواهد بود؟
حمله نظامی احتمالی آمریکا به روسیه از طریق چه سرزمین‌هایی خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس نظامی به بررسی کوتاه ترین مسیر برای حمله احتمالی آمریکا به مناطق استراتژیک روسیه پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیسلاو شوریگین، کارشناس نظامی به تشریح این موضوع پرداخت که ایالات متحده از طریق چه سرزمینی علیه روسیه حمله نظامی انجام می‌دهد.

رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه  - اسپوتنیک ایران
رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه

به گفته وی، کوتاهترین مسیر بین دو کشور قطب شمال است. شوریگین در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" بیان داشت که ایالات متحده آمریکا بیش از 70 سال است که برای حملات هوایی از طریق قطب شمال فعالیت می‌کند. به گفته وی این کوتاه ترین مسیر از آمریکا به مناطق استراتژیک، سیاسی و اقتصادی مرکزی روسیه، اورال و سیبری است.

این کارشناس اشاره کرد که اتحاد جماهیر شوروی پدافندهای هوایی خود را در این منطقه کاملا متراکم قرار داده بود و رسیدن از اروپا به اورال تقریبا ناممکن بود. بعداً، اتحاد جماهیر شوروی سیستم های دفاع هوایی در جهت قطب شمال را مسدود کرد.

این کارشناس نظامی تصریح کرد که پس از آن آمریکا روی به تغییر و استفاده از موشک‌های کروزی آوردند که باید از طریق بمب افکن‌های استراتژیک و پیش از ورود به محدوده دفاع هوایی روسیه رها می‌شدند. به گفته وی بر روی این موضوع همچنان نیز کار می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала