ساخت یک نوع افشانه برای خود درمانی مبتلایان به کرونا

© Fotolia / Pololiaساخت یک نوع افشانه برای خود درمانی مبتلایان به کرونا
ساخت یک نوع افشانه برای خود درمانی مبتلایان به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی از دانشگاه ساوتهمپتون یک افشانه برای خود درمانی افراد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا ساخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، افشانه جدید برای مراحل درمانی در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری  وحشتناک در نظر گرفته شده است. به گفته سازندگان اگر درمان کووید ـ 19 به موقع  شروع شود ، می توان از جدی ترین عوارض این بیماری  از جمله مرگ جلوگیری  کرد.

در افشانه اختراع شده از داروی آزمایشی استفاده می کند که هنگام استنشاق ، وارد ریه های بیمار می شود و به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد تا با عفونت کرونایی مبارزه کند. دانشمندان توضیح دادند که در این دارو از ماده ای به نام SNG-001 استفاده می شود که از ذرات کوچکی تشکیل شده که می توانند به درون ریه ها نفوذ کند.

در آمریکا راهی برای پیشگیری از موج دوم کرونا پیشنهاد شد - اسپوتنیک ایران
در آمریکا راهی برای پیشگیری از موج دوم کرونا پیشنهاد شد

در چارچوب تحقیقات دانشمندان، این افشانه  در طی 72 ساعت اول پس از ظاهر شدن اولین علائم ابتلا به  ویروس کرونا ، به بیماران داده می شود.

در حال حاضر ، چندین شرکت در کشورهای مختلف از جمله در روسیه ، ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا و چین در حال تولید واکسن بر علیه کرونا ویروس هستند. از جمله شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Moderna  قصد دارد در ماه ژوئیه به آزمایش های واکسن کرونا روی انسان روی آورد. یک شرکت آمریکایی دیگر به نام نوواکس ،که از  کمک بیل گیتس میلیاردر معروف برخوردار است،  از آغاز آزمایش های بالینی یک واکسن جدید علیه  کرونا روی  انسان در ماه مه گذشته خبر داده بود.

طبق آخرین آمار منتشره توسط دانشگاه جان هاپکینز ، بیش از 8.6 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری همه گیر مبتلا شده و بیش از 458 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری هولناک جان باخته اند.. تا به حال بیش از 4.2 میلیون نفر از بیمارن کرونایی درمان شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала