چرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟

© Depositphotos.com / Kawee Wateesatogkijچرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟
چرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند معاصر عملاً ضرورت ندارد اما در این رابطه باید چند نکته ظریف را در نظر گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، پتر دزیوبا ، کارشناس روس ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می سازد موضوع نصب آنتی ویروس به سیستم عامل گوشی بستگی دارد. ازجمله در iOS (سیستم عامل آیفون و آیپاد) ، نصب آنتی ویروس بی معنی است چون  همه برنامه ها فقط از فروشگاه رسمی بارگذاری  می شوند که در آنجا فقط پس از گذراندن آزمون مجوز نصب دریافت می کنند.

پرقدرت ترین گوشی هوشمند جهان  - اسپوتنیک ایران
قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان

این متخصص خاطرنشان کرد: "البته اگر سیستم هک شده باشد ، محدودیتی در بارگذاری  وجود نخواهد داشت ، اما در این حالت امکان وارد شدن  بدافزار به تلفن هوشمند نیز وجود دارد."

از این لحاظ ، آندروید  نسبت به برنامه نویسان تازه کار رفتار بهتری دارد و به این دلیل احتمال رفع محدودیت برای نصب نرم افزار از منابع متفرقه و ثالث در این سیستم عامل وجود دارد.

یادآور می شود چندی پیش محققان سوئیسی در مورد هک شدن گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها از طریق اتصال بلوتوث هشدار دادند. به گفته آنها آسیب پذیری در پروتکل بلوتوث به هکرها امکان می دهد تقریباً هر دستگاه از جمله تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها را مورد حمله قرار دهند.روش حمله با نام Bluetooth Impersonation Attacks (BIAS) مبتنی بر شبیه سازی سیگنال از یک وسیله امن است. محققان توضیح دادند كه تجهیزات ویژه تنظیم شده از تنظیمات امنیتی بلوتوث عبور می‌كنند تا گوشی هوشمند یا هر وسیله دیگر قربانی آن را به عنوان یکی از لوازم جانبی قبلاً جفت شده - به عنوان مثال هدفون‌های بی‌سیم - تشخیص دهد. برای هک موفقیت آمیز، دستگاه‌های مهاجم و قربانی باید در فاصله نسبتاً نزدیک از یکدیگر قرار بگیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала