نخست وزیر استرالیا از حمله سایبری به دولت خبر داد

© Fotolia / Peterzaydaنخست وزیر استرالیا از حمله سایبری به دولت خبر داد
نخست وزیر استرالیا از حمله سایبری به دولت خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر استرالیا: حملات سایبری علیه سازمان های دولتی، سازمانهای سیاسی و همچنین اپراتورهای اپراتورهای حیاتی و مهم زیرساختی انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز جمعه، 19 ژوئن، گفت که دولت این کشور در معرض حمله سایبری قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: این حملات علیه سازمان های دولتی، سازمانهای سیاسی و همچنین اپراتورهای حیاتی و مهم زیرساختی انجام شده است.

هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد - اسپوتنیک ایران
هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد

به گفته نخست وزیر، هکرها با حمایت یک دولت این عمل را انجام داده اند، اما موریسون مشخص نکرد که کدام دولت مد نظر وی می باشد. لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا نیز گفت: در این حمله سایبری هیچ گونه نشت اطلاعات قابل توجهی رخ نداده است.

موریسن با اعلام اینکه رهبران کشور را از این حملات مطلع کرده است، افزود که بسیاری از این حملات ناموفق بوده است. وی از نهادها و شرکت‌های استرالیایی خواست تا از خودشان محافظت کنند و گفت: خطرات جدیدی وجود ندارد اما ریسک‌های جدیدی وجود دارد. موریسون افزود: ما از سازمان‌ها خصوصا در بخش‌های بهداشت، زیرساخت‌های و خدمات حیاتی می‌خواهیم که مشاوره‌های تخصصی را دریافت کرده و راهکارهای حفاظتی فنی را اجرا کنند.
از آنجایی که استرالیا در حال مقابله با ویروس کروناست احتمال می‌رود که این حملات سایبری زنگ‌های خطر را در این بخش به صدا درآورده و این حوزه را تحت فشار قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала