در انگلیس به یاد نژاد پرست بودن چرچیل افتادند!

© AP Photoدر انگلیس به یاد نژاد پرست بودن چرچیل افتادند!
در انگلیس به یاد نژاد پرست بودن چرچیل افتادند! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بریتانیا در بین اعتراضاتی که تعدادی از شهرهای آمریکا و اروپا را در برگرفته ، اعتقادات نژاد پرستانه وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین انگلیس را به یاد آوردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیوزویک ، در جریان تظاهرات در لندن ، افراد ناشناس بر روی مجسمه چرچیل که در میدان پارلمان در مرکز شهر برپا شده بود نوشتند که این سیاستمدار نژاد پرست بود . پس از آن  ، بوریس جانسون، رئیس دولت انگلیس ، در دفاع از نخست وزیر پیشین صحبت کرد ه و گفت چنین اتهاماتی علیه وی ناعادلانه است.

چرچیل در قفس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرچیل در قفس

در پاسخ به نخست وزیر فعلی بریتانیا یادآوری شد كه چرچیل بارها اظهار داشته كه به برتری نژاد سفید اعتقاد دارد. از جمله به گفته ریچارد توئه ، استاد دانشکده تاریخ دانشگاه اکستر ، این سیاستمدار گفت که چینی ها را دوست ندارد ، مردم هند را وحشی  و دارای دین وحشیانه نامید و آفریقایی ها را همچون کودکان دانسته است. علاوه بر این ، نخست وزیر پیشین بریتانیا  هندی ها را به تحریک به اصطلاح قحطی و گرسنگی در بنگال در سال 1943 متهم كرد ، زیرا آنها به قول وی "مانند خرگوش ها به تولید نسل پرداخته و چند برابر شدند".

در این شرایط ، عده ای با طعنه گفتند اکنون از مجسمه چرچیل در لندن که در یک جعبه محافظ ویژه قرار داده شده بهتر از حملات احتمالی اوباش محافظت می شود تا از اقلیت های قومی ساکن انگلستان در مقابل ویروس کرونا. خانم شولا موس ـ شوگبامیمو،  فعال سیاسی و حقوقدان گفت :"چرچیل زودتر از اقلیت های قومی که در معرض خطر مرگ بر اثر ابتلا به کرونا هستند، تجهیزات محافظت شخصی را دریافت کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала