کشف کرونای جدید در چین

© AP Photo / Mark Schiefelbeinبازار شین فادی در پکن
بازار شین فادی در پکن   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرعت گسترش کرونای جدید بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه چینی « Huanqiu shibao»،به عقیده یان چانسو، پروفسورانستیتوی ویروس‌شناسی «ووهان»، ویروس جدید کرونا که در بازار عمده‌فروشی پکن کشف شده است از سرعت گسترش بیشتری برخوردار است.

وی در این خصوص گفت:«در روند تکاملی، قدرت آلودگی ویروس می‌تواند یا شدت یابد یا کاهش.  به نظر من ویروس جدید کشف شده کرونا در بازار «شین فادی» شدیدتر است. لازم به یادآوری است که در «ووهان» گسترش ویروس در ماه زمستان رخ داد، در حالی که اکنون در پکن فصل تابستان جریان دارد. در آن زمان تعداد زیادی از بیماران ارتباطی با منبع اولیه ویروس (بازار) نداشتند، اما اکنون تمام موارد با بازار مرتبط است.

حکومت نظامی در شهر بائودینگ چین در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
حکومت نظامی در شهر بائودینگ چین در پی شیوع کرونا

فرق وضعیت کنونی در پکن با آنچه در «ووهان» رخ داد در این است که چین از تجربه خوبی در این رابطه برخوردار است و مکانیزم امنیتی و دفاعی خوبی علیه این ویروس ایجاد کرده است. از اینرو خیلی سریع و ضربتی اقدامات ضروری برای کنترل و مقابله با این ویروس به انجام می‌رسند».

به عقیده این محقق، ظاهر شدن ویروس های جدید روند ساخت واکسن را کند می کند. آزمایش های اولیه نشان می دهد که نوع و ترکیب ویروس جدید و در واقع ریشه و نژاد آن با ویروس قبلی که در چین شایع شده بود تفاوت دارد دو نمونه آزمایش شده است ولی برای نتیجه گیری قطعی، لازم است آزمایش های بیشتری صورت گیرد.

کارشناسان گفته اند که بررسی های ژنتیک روی ویروس نشان خواهد داد که این نوع با کدام کشورها مطابقت دارد و برای همین آزمایش های بیشتری انجام می شود. ویروس جدید روی تخته های خرد کردن ماهی در بازار شین فادی شهر پکن پیدا شده است که از آن برای خرد کردن ماهی سالمون وارداتی استفاده می شده است.

 

افرادی هم که بتازگی به کرونا مبتلا شده اند به همین بازار بزرگ مرتبط هستند،  از ۳۶ مورد ابتلا به کرونا در پکن در روز شنبه ۲۲ نفرشان در این بازار کار می کرده اند و بقیه با آنها در ارتباط بوده اند. به دلیل تجربه بالایی که چین در مهار کرونا در ووهان و چند کانون دیگر شیوع بدست آورده است، شهروندان نباید دچار واهمه و نگرانی شوند و پکن اطمینان دارد جلوی شیوع این ویروس گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала