اعلام وضعیت فوق العاده در پایتخت چین

© AP Photo / Dake Kangاعلام وضعیت فوق العاده در پایتخت چین
اعلام وضعیت فوق العاده در پایتخت چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال شناسایی حلقه‌های انتقالی جدید از کووید-۱۹، در پکن، وضعیت فوق العاده در این شهر اعلام می شود..

به گزارش اسپوتنیک، «ژو هجیان» سخنگوی شهرداری پکن امروز اعلام کرد: به دنبال شناسایی حلقه‌های انتقالی جدید از کووید-۱۹ در «ژینفاد» بزرگترین بازار عمده فروشی در این شهر وضعیت فوق العاده اعلام می‌کنیم.

آیا پکن به ووهان دوم تبدیل می شود؟
 - اسپوتنیک ایران
آیا پکن به ووهان دوم تبدیل می شود؟

وی در یک نشست خبری گفت: روز گذشته (شنبه) مرکز مقابله با کرونای پکن شصت و هشتمین جلسه خود را تشکیل داد. در این جلسه تایید شد که در چند روز گذشته موارد متعددی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و همه این موارد به بازار عمده فروشی مرتبط هستند. پکن در حال حاضر در وضعیت فوق العاده قرار دارد.

ژو اضافه کرد بسیار ضروری است که از گسترش بیشتر حلقه‌های شیوع کرونا جلوگیری شود.

مقامات بهداشت چین اعلام کردند امروز در این کشور ۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده که این رقم بیشترین آمار ثبت شده در دو ماه اخیر بوده است. ۳۶ مورد از این ابتلا‌ها مربوط به بازار عمده فروشی پکن است.

مقامات شهری پکن اعلام کردند از تمامی افرادی که در این بازار مشغول به کار هستند و یا از ۳۰ مه به بعد به آنجا رفته‌اند آزمایش کرونا گرفته خواهد شد.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا به این لحظه هفت میلیون و ۸۷۵ هزار و ۵۲۲ نفر است که از میان آن‌ها ۴۳۲ هزار و ۵۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با بیش از دو میلیون مبتلا و بیش از ۱۱۷ هزار قربانی از نظر تعداد ابتلا و مرگ و میر همچنان پیشتاز است و پس از آن برزیل قرار دارد. تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала