اعتراض به نژادپرستی در شهرهای آلمان+ویدئو

© Sputnik / Ruben Kindelاعتراض به نژادپرستی در شهرهای آلمان
اعتراض به نژادپرستی در شهرهای آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر برلین و ۱۰ شهر دیگر کشور آلمان، روز یکشنبه میزبان تجمعات اعتراضی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس علیه شهروندان شد.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی در اواخر ماه مه در ایالات متحده آغاز شد، که ناشی از کشته شدن جورج فلوید مرد آمریکایی آفریقایی در بازداشت پلیس در مینیاپولیس بود. این اعتراضات در زیر پرچم "زندگی سیاه و سفید" صورت گرفته و از آن زمان تاکنون در اروپا رواج یافته است.

این تظاهرات که «اتحاد همبستگی» نام گرفته است با رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است.

هزاران معترض در برلین با تشکیل یک زنجیره انسانی از مرکز این شهر تا منطقه «کروزبرگ»، پلاکاردهایی در راستای همبستگی با اعتراضات آمریکا علیه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط مأمور پلیس در دست گرفتند.

​ اولین تجمع ضد نژادپرستی آلمان ۱۴ خرداد در مقابل سفارت آمریکا در برلین برگزار شده بود. پس از آن ۱۹ خرداد نیز خیابان‌های برلین شاهد سیل بزرگی از معترضان بود.

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل فلوید توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله بریتانیا نیز کشیده شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала