ریه‌ها پس از ویروس کرونا چگونه بهبود می‌یابند؟

© Depositphotos.com / Elnur_ ریه‌ها پس از ویروس کرونا چگونه بهبود می‌یابند؟
ریه‌ها پس از ویروس کرونا چگونه بهبود می‌یابند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصص ریه فرایند بهبود ریه‌ها پس از کووید 19 را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از ابتلای فرد به ویروس کرونا، رویه‌ها می‌توانند دچار آسیب جدی شوند. الکساندر کارابیننکو، پزشک متخصص ریه‌ روسیه در مورد چگونگی این آسیب و فرآیند بهبودی ریه‌ها توضیح داد.

این پزشک و پروفسور دانشگاه کلی تحقیقات پزشکی پیروگوف گفت: " ویروس کرونای جدید COVID-19 نوعی بیماری است که عملکرد سیستم تنفسی انسان را مختل کرده و باعث آسیب به ریه ها می شود. در سراسر جهان، بیش از 7.5 میلیون نفر در حال حاضر آلوده شده اند، از این تعداد بیش از 3 میلیون نفر بهبود یافته اند. همچنین در روسیه، تقریباً 250 هزار نفر بهبود یافته اند و برخی از آنها مشکلات جدیدی دارند. "

تشخیص سرطان ریه طی 20 ثانیه - اسپوتنیک ایران
تصویری منسوب به ریه یک فرد بیمار کرونایی شدید +عکس

وی خاطرنشان کرد: " بعد از عفونت ویروس کرونا در ریه ها تغییرات فیبروز مانند سایر بیماری های التهابی ریه مشاهده می شود. این اتفاق بعد از سینه پهلوی شدید همراه با بیماری انسدادی مزمن ریه، اغلب با تشدید بیماری های ریه بینابینی صورت می‌گیرد. "

وی گفت: " روند بهبودی پس از COVID-19 مشابه آنچه پس از آنفولانزای خوکی N1H1 که همه گیری جهانی در سال 2009  بود در نظر گرفته شده است. "

وی ادامه داد: " ژیمناستیک تنفسی و یک رژیم تقویت کننده هیچ منعی ندارد و می توان آن را انجام داد، اما همه اینها به توانایی فردی هر شخصی که COVID-19 داشته باشد برای ترمیم ساختاری اندام آسیب دیده بستگی خواهد داشت. چگونه می توان این وضعیت را بهبود بخشید؟ آنفلوانز N1H1 ضایعات فیبروزی را نشان می‌داد که یک سال و نیم تا دو سال به طول انجامید. برخی از ریه ها تاکنون بهبود نیافته اند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала