اتمام حجت سفیر امارات به اسرائیل

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتمام حجت سفیر امارات به اسرائیل
اتمام حجت سفیر امارات به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر امارات در سازمان ملل: بلندپروازی‌های اسرائیل روابط با جهان عرب را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یوسف العتیبه، سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان "یا الحاق یا عادی‌سازی" برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: امارات طرح‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی می‌بخشید. الحاق کرانه باختری بلندپروازی‌های اسرائیل برای روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب را ناکام خواهد گذاشت. می‌توانستیم گذرگاهی برای اسرائیل به جهان عرب و کل جهان ایجاد کنیم.

اسرائیل حاکمیت خود بر بخشی هایی از یهودا و سامره گسترش می دهد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل حاکمیت خود بر بخشی هایی از یهودا و سامره را گسترش می دهد

العتیبه گفت: از جمله طرح‌های ما این بود که حزب الله را سازمان "تروریستی" خواندیم و اقدامات "تحریک‌آمیز" حماس را محکوم کردیم. اسرائیل و امارات ارتش‌هایی قدرتمند در منطقه و نگرانی مشترکی در مقابله با "تروریسم و تجاوز" دارند. امارات و اسرائیل روابط طولانی و عمیقی با آمریکا دارند. امارات و اسرائیل می‌توانستند همکاری امنیتی نزدیک‌تر و فعال‌تری داشته باشند و کارهای بیشتری انجام دهند چراکه اقتصادی پیشرفته‌تر در منطقه دارند. امارات می‌توانست گذرگاهی باشد که اسرائیل را به منطقه و جهان وصل کند.

وی گفت: امارات اسرائیل را برای مشارکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دوبی دعوت کرد. دیپلمات‌های اسرائیلی در ابوظبی هستند. ما انگیزه‌ها و رویکردهای مثبتی به نفع اسرائیل برای روابط مستقیم نشان دادیم. در بخش بزرگی از جهان عربی ما می‌خواستیم باور کنیم که اسرائیل فرصت است نه دشمن. ما در مقابل خطرات مشترکی هستیم و امکان زیادی برای روابط گرم‌تر بینمان وجود دارد.

از سوی دیگر محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس گفت: فرود هواپیمای امارات در فرودگاه بن گوریون انعکاس شروع عادی‌سازی است. تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه با تحویل گرفتن دومین محموله کمک‌های امارات که از طریق فرودگاه بن گوریون منتقل شده بود، مخالفت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала