نیوزیلند اولین کشور جهان آزاد از تمام محدودیت کرونایی

CC0 / Pixabay / نیوزیلند
نیوزیلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نیوزیلند برای توریست‌ها، قوانین سختی که وضع شده است احتمالا برای سال‌های متمادی، اعمال خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « The Sydney Morning Herald»، نیوزیلند تنها کشور در جهان است که تمام محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده است.

نیوزلند ادعا می‌کند که کرونا را حذف کرده‌است. برای توریست‌های سایر نقاط جهان، قوانین سختی که وضع شده است باید – احتمالا ً برای سال‌های متمادی، اعمال شوند. روز 8 ماه ژوئن، آخرین بیمار مبتلا به کرونا درمان شد. موارد جدید ابتلا به کرناویروس طی 17 روز اخیر در این کشور به ثبت نرسیده است.

در حالی که بخش‌های بزرگی از جهان در حال تطبیق با زندگی با کرونا و الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، این کشور در گوشه‌ای از اقیانوس آرام به آینده عاری از کرونا امیدوار است. بر اساس اظهارات خانم جاسیندا آردرن، این کشور ویروس کرونا را کاملا شکست داده است.

سرفه - اسپوتنیک ایران
هزاران دلار جریمه سرفه در استرالیا

چند روزی‌ست که دیگر موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ ثبت نشدهاست. کل مبتلایان در نیوزیلند به ۱۴۹۸نفر رسید که از این میان ۲۱نفر جان خود را از دست دادند.

از هفته گذشته در نیوزیلند، مرحله‌ای از لغو محدودیت‌ها تحت عنوان «گام دوم» آغاز شد. شهروندان اجازه دارند دوباره سرکار بروند. بازگشایی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سینماها، زمین‌های بازی و کتاب‌فروشی‌ها و حتی مشروب‌فروشی‌ها و مدارس از هفته آینده مجاز خواهند بود. آنچه که همچنان ممنوع خواهد بود، تجمع افراد بالای ده نفر است که بدین ترتیب شرکت در مراسم خاک‌سپاری درگذشتگان و مجالس عروسی میسر نخواهد بود. برای استفاده از ماسک پزشکی اجباری وجود ندارد.

استرالیا، کشور همسایه نیز شیوع ویروس را به مانند نیوزیلند به خوبی تحت کنترل درآورده و به این ترتیب مقامات ارشد دو کشور توافق کردند: نیوزیلندیها مجاز خواهند بود تا بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های قرنطینه به استرالیا سفر کنند و بالعکس این قانون شامل استرالیایی‌ها نیز می‌شود، به نوعی «منطقه سفر عاری از کرونا».

نخستین بار در ۲۸فوریه وجود ویروس اعلام شد که نسبتا دیر بود. دولت نیوزیلند هشدارهای سایر کشورها را جدی گرفت و انجام آزمایشات بلافاصله در سطح گستردهای آغاز شد. در کمتر از یک ماه محدودیت سطح ۴ به اجرا گذاشته شد.

با توجه به این موضوع ‌که این ویروس در سطح جهانی در حال شیوع است، خطر ورود مجدد ویروس همچنان باقی‌ست و از آنجایی‌که شروع فعالیت این ویروس در بدن انسان از ابتدا فاقد هرگونه علائمی است، به راحتی نمی‌توان در زمان مناسب به درک درستی از میزان شیوع دست پیدا کرد. برای کنترل این وضعیت نیوزیلند باید از مرزهای خود به درستی حفاظت کند و برای مدت نسبتا طولانی، ماه‌ها و شاید سال‌ها، آن‌ها را بسته نگهدارد. ایجاد محدودیت شدید برای مسافران ورودی و حفاظت از آنان در قرنطینه نیز می‌تواند از راهکارهای لازم باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала