تحقیق انگلیس درباره مرگ یک سیاه‌ پوست در زندان

© AP Photo / Bebeto Matthewsتحقیق انگلیس درباره مرگ یک سیاه‌ پوست در زندان
تحقیق انگلیس درباره مرگ یک سیاه‌ پوست در زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های انگلیسی از آغاز روند تحقیقات پلیس درباره مرگ یک سیاه پوست 35 ساله در یکی از زندان ‌های این کشور اطلاع دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Mirror، سایمون فرانسسیس نام زندانی سیاه پوستی است که در بیستم ماه مه در زندان شهر "تورکی" در منطقه لیدز به دلایلی نامعلوم درگذشت.

تظاهرات ضد نژادپرستی در اسپانیا - اسپوتنیک ایران
تظاهرات ضد نژادپرستی در اسپانیا

بر اساس اطلاعات این روزنامه، این سیاه پوست ۳۵ ساله ساعاتی پس از دستگیری در زندان جان خود را از دست داد. به دنبال افشای این حادثه پلیس از انجام تحقیقات در این زمینه خبر داده است. هنوز علت دستگیری این سیاه پوست در انگلیس نیز مشخص نگردیده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که نخست وزیر انگلیس روز گذشته مدعی شد انگلیس کشوری نژاد پرست نیست. سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه در این زمینه گفت که بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان یکشنبه شب گفته مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را دارند.

بوریس جانسون همچنین هشدار داده که نباید این تظاهرات از سوی تبهکاران مورد سو استفاده قرار گیرد.  به گفته سخنگوی جانسون، نخست وزیر انگلیس از پایین کشیده شدن یک مجسمه در شهر «بریستول» و مجسمه یادبود «وینستون چرچیل» در همین شهر در روز گذشته ابراز ناراحتی کرده بود.

این در حالی است که مخالفان تبعیض نژادی و از هواداران جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در انگلیس در یکی از شهرهای این کشور مجسمه معروف  یک تاجر برده  را به نشانه اعتراض پایین کشیدند. 

تظاهرکنندگان در شهر «بریستول» در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف «slave trader» را با طناب پایین کشیده  و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به «ادوارد کلستون» از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

این تظاهرات در ادامه همبستگی با قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی است که چندی قبل در یکی از شهرهای آمریکا به دست ماموران پلیس این کشور به طرز ناگواری کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала