سازمان جهانی بهداشت، گسترش کرونا بخاطر بیماران بدون علامت را رد کرد

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationسازمان جهانی بهداشت، گسترش کرونا بخاطر بیماران بدون علامت را رد کرد
سازمان جهانی بهداشت، گسترش کرونا بخاطر بیماران بدون علامت را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی: دولت ها باید بر شناسایی و جداسازی افرادی که دارای علائم هستند تمرکز کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان بی سی، سازمان جهانی بهداشت به نگرانی‌های پژوهشگرانی که می‌گویند وجود مبتلایان بدون علامت باعث دشوار شدن مهار کرونا می‌شود پاسخ داد و آن را رد کرد.

تابلوهای قرمز هشدار کرونا در بندرعباس+عکس  - اسپوتنیک ایران
تابلوهای قرمز هشدار کرونا در بندرعباس+عکس

شواهد اولیه از اولین شیوع نشان می دهد که ویروس می تواند گسترش یابد حتی اگر افراد علائمی نداشته باشند، اما سازمان بهداشت جهانی می گوید که هرچند ممکن است گسترش کرونا بدون علامت رخ دهد،  اما این اتفاقی بسیار نادر است. در برخی از افراد به خصوص افراد جوان و یا افراد فاقد بیماری‌های زمینه‌‌ای بعد از ابتلا به عفونت کرونا علامت‌های آن ظاهر نمی‌شود. در برخی دیگر از افراد ظاهر شدن علامت‌ها ممکن است چند روز طول بکشد. 

شواهد اولیه درباره این بیماری نشان می‌داد فرق ناقل بدون داشتن علامت‌های بیماری می‌تواند این بیماری را به افراد دیگر منتقل کند. مقام‌های سازمان جهانی بهداشت امروز گفته‌اند با آنکه این ناقلان خاموش بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند عامل انتشار آن نیستند. 

ماریا ون کرکوف، رئیس بخش بیماری‌های اضطراری در سازمان جهانی بهداشت امروز گفت: "بر اساس اطلاعاتی که ما داریم اینکه فرد فاقد علامت بتواند بیماری را به فرد دیگری انتقال دهد نادر است." ون‌کرکوف گفت که دولت‌ها باید تمرکز خودشان را روی کشف و قرنطینه مبتلایان دارای علامت قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала