آزمایش اولین داروی ضد کرونا

© Fotolia / Alexander Raths تولید دارو
تولید دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیمارستان شانگهای اولین مرحله آزمایش داروی جدید مقابله با کروناویروس اجرا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «شانگهای دیلی»، در بیمارستان شانگهای وابسته به دانشگاه «فودان»،اولین مرحله آزمایش داروی جدید مقابله با کروناویروس اجرا شد. اولین استفاده این دارو JS016در رابطه با یک فرد انجام شد.

داروی  JS016 نوعی آنتی‌بادی خنثی‌کننده کاملا انسانی با مونوکلونال نوترکیب در برابر COVID-19 است. کمیسیون علمی و فناوری شهری شانگهای اطلاع داد که اولین آزمایش بالینی در جهان برای تولید آنتی‌بادی بر روی یک شرکت‌کننده سالم انجام شده است.

این آنتی‌بادی توسط شرکت بیو دارویی جونشی بیوساینس (Junshi Biosciences) ، انستیتوی میکروبیولوژی وابسته به آکادمی علوم چین تولید و پس از تایید اداره ملی محصولات پزشکی وارد مرحله شماره یک کارآزمایی بالینی شده است.  هدف از این آزمایش بالینی ارزیابی میزان تحمل، ایمنی و ویژگی‌های فارماکوکینتیک بدن در برابر JS016 است و اساس مطالعات بالینی متعاقب آنتی‌بادی خواهد بود.

Трамп сделал перерыв в общении с Си Зинпинь - اسپوتنیک ایران
ترامپ با رهبر چین صحبت نمی کند

JS016 پس از تزریق به بدن انسان می‌تواند به‌طور موثر اتصال ویروس‌ها به گیرنده سطح میزبان ACE2 را مسدود کند. این آزمایش توسط ژانگ جینگ، معاون موسسه آنتی‌بیوتیک‌ها و ژانگ ون هونگ، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی بیمارستان انجام شد.

ژانگ جینگ، با اشاره به اینکه آنتی‌بادی می‌تواند به‌طور دقیق کروناویروس را هدف قرار داده و از تکثیر ویروس جلوگیری کند، گفت:«پیش‌بینی می‌شود که درمان با خنثی‌سازی آنتی‌بادی اولین گزینه درمانی در مبارزه با COVID-19باشد».

باوجود گذشت  نزدیک به ۵ ماه از گسترش ویروس کرونا،اما تاکنون هیچ واکسن قطعی برای این بیماری پیدا نشده است هر چند که داروها و واکسن های زیادی آزمایش شده اند و مرحله بالینی را پشت سر گذاشته اند.

در کل، آمریکا با ۱۰۹ هزار و ۴۹۷ قربانی بیشترین شمار قربانیان ویروس کرونا را در سراسر جهان دارد این درحالی است که شمار مبتلایان ویروس در این کشور هم به ۱ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است و از این حیث هم در رده نخست است. باوجود آنکه شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان بالا است اما این کشور تا حدودی از شدت محدودیت ها کم کرده است.

انگلیس بعد از آمریکا بیشترین تاثیر را از کرونا داشته است تا جایکه تا کنون ۴۰ هزار و ۴۶۵ نفر در این کشور جان خود را به خاطر این ویروس از دست داده اند. برزیل هم با بیش از ۳۵ هزار قربانی، ایتالیا با ۳۳ هزار و ۸۴۶ قربانی و فرانسه با ۲۹ هزار و ۱۱۱ هزار قربانی  در رده های بعدی بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала