هایکو ماس رابطه برلین و واشنگتن را پیچیده ارزیابی کرد

© Sputnik / Alexander Tscherbak /  مراجعه به بانک تصاویر هایکو ماس رابطه برلین و واشنگتن را پیچیده ارزیابی کرد
هایکو ماس رابطه برلین و واشنگتن را پیچیده ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نسبت به کاهش تعداد سربازان آمریکایی در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو مای، وزیر خارجه آلمان در گفتگو با بیلد آم سونتاگ در پس زمینه گزارش های رسانه ها درباره تصمیم آمریکا مبنی بر خروج بخشی از ارتش آمریكا از آلمان، روابط بین برلین و واشنگتن را پیچیده خواند.

ماس در پاسخ به این سؤال درباره كدام كلمات كه روابط فعلی دو كشور را توصیف خواهد كرد ، گفت: "ما شریک نزدیكی در اتحادیه ترانس- آتلانتیك هستیم. اما این دشوار است."

کاهش نیروی نظامی آمریکا در آلمان در پی تنش بین ترامپ و مرکل  - اسپوتنیک ایران
کاهش نیروی نظامی آمریکا در آلمان در پی تنش بین ترامپ و مرکل

پیش از این وال استریت ژورنال با استناد به منبعی گزارش داده بود كه رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ دستور داده که 9.5 هزار نیروی نظامی آمریكا تا ماه سپتامبر از آلمان خارج شود. ترامپ همچنین دستور داد كه تعداد حضور همزمان سربازان آمریكایی در آلمان را به 25 هزار نفر محدود شود، این در حالی است که این تعداد در حال حاضر 52 هزار نفر است. روز شنبه، اشپیگل گزارش داد كه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا با اطلاع رسانی در مورد تصمیم خود مبنی بر عقب نشینی تقریبا یک سوم از سربازان آمریكایی مستقر در آلمان، مقامات جمهوری فدرال آلمان را غافلگیر کرد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: "اگر عقب نشینی بخشی از سربازان آمریکایی فرا برسد، ما این مسئله را در نظر خواهیم گرفت. ما از همکاری هایی که در طول دهه ها با نیروهای مسلح ایالات متحده صورت گرفته است قدردانی می کنیم. این به نفع هر دو کشور است."

در حال حاضر، تقریباً 35 هزار سرباز آمریکایی در آلمان مستقر شده اند، علاوه بر این، ارتش آمریکا 17 هزار غیرنظامی آمریکایی و 12 هزار شهروند آلمانی را برای کار در پایگاه های نظامی در جمهوری فدرال آلمان جذب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала