ارزیابی پیامدهای پاندمی ویروس کرونا از فضا

© Photo / Roscosmos / Ivan Vagnerارزیابی پیامدهای پاندمی ویروس کرونا از فضا
ارزیابی پیامدهای پاندمی ویروس کرونا از فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اروپا و آژانس فضایی اروپا با ایجاد پلتفرمی امکان ارزیابی پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی ویروس کرونا را از فضا ممکن ساختند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا و آژانس فضایی اروپا یک پلتفرم به نام ابزار مشاهده سریع کره زمین (Race) ایجاد کرده اند که با استفاده از مشاهدات فضایی و هوش مصنوعی، پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی همه گیری COVID-19 را ارزیابی می‌کند. 

این پلتفرم امکان نظارت بر شاخص های کلیدی زیست‌ محیطی و اقتصادی، از جمله تغییر در کیفیت آب و هوا، فعالیت اقتصادی شرکت ها، حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی را فراهم می آورد. یكی از این ویژگیها، قابلیت ردیابی میزان غلظت دی اکسید كربن در شهرها و مناطق كلیدی جهان با استفاده از داده های ماهواره Copernicus Sentinel-5P  است.

برای ارزیابی عملکرد اقتصادی، Race استفاده از هوش مصنوعی  را با داده های ماهواره ای را ترکیب می کند. اکنون از این روش به ویژه برای برآورد حجم تولید خودرو در آلمان و نظارت بر ترافیک در فرودگاه بارسلونا استفاده می شود. اکنون این پلتفرم در حالت آزمایشی کار می کند، اما اعلام شده که ظرف چند ماه آینده هم حجم داده های مورد نظر از ماهواره ها و هم تعداد مناطق مشاهده گسترش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала