سری ترین زیردریایی های نیروی دریایی روسیه از دیدگاه امریکایی ها

© Photo / Press service of Northern Fleet / Oleg Kuleshovسری ترین زیردریایی های نیروی دریایی روسیه از دیدگاه امریکایی ها
سری ترین زیردریایی های نیروی دریایی روسیه از دیدگاه امریکایی ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیردریایی های اتمی "خاباروفسک" طرح 09851 و "بلگورود" طرح 09852 سری ترین زیردریایی های نیروی دریایی روسیه هستند.

به گزارش اسپوتنیک ، مجله آمریکایی "فوربس" ضمن بیان این مطلب می نویسد پیش بینی می شود اولین زیردریایی یعنی زیردریایی لتمی "خاباروفسک" در ماه ژوئن به آب انداخته شود . قرار است این زیردریایی اتمی همچون زیردریایی دیگر به نام "بلگورود" شش اژدر اتمی "پوزئیدون" را حمل کند.

"فوربس" خاطرنشان می سازد که روسیه برخلاف ایالات متحده ، در حال ساختن نه فقط  یک نوع بلکه شش نوع زیردریایی است که به مزله "بزرگترین مدرنیزاسیون پس از دوران جنگ سرد" است.

تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است - اسپوتنیک ایران
تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است

در ماه مه ، یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد وسیله زیردریایی بدون سرنشین پیشرفته "پوزئیدون" که "هنوز مونتاژ نشده است" ، برای اولین بار در پاییز امسال به آب انداخته خواهد شد.

زیردریایی اتمی ویزه "بلگورود" طرح 09852 در آوریل سال 2019 در مجتمع تولیدی"سوماش"، واقع در بندر سورودوینسک روسیه به آب انداخته شد.

یادآور می شود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور درروز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی «پوزئیدون» خبرداد که قادراست با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی های معمولی و  جدیدترین اژدرها حرکت کنند. به گفته پوتین این وسایل زیردریایی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала