کدام سلاح روسی قادر به تحریک یک فاجعه بزرگ در آمریکاست؟

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر «پوزئیدون» زیردریایی بدون سرنشین روسیه
«پوزئیدون» زیردریایی بدون سرنشین  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مأمور سابق سازمان اطلاعات اسرائیل در باره سلاح روسی که می‌تواند برای آمریکا دردسرساز شود، تعریف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یعقوب کدمی مأمور سابق اطلاعات اسرائیل در باره سلاح روسی که می‌تواند برای آمریکا دردسرساز شود و یک «فاجعه بزرگ» را در آمریکا تحریک کند، تعریف کرد.

اگر روسیه از «پوزئیدون» زیردریایی بدون سرنشین استفاده کند مشکلات زیادی برای آمریکا ایجاد خواهد کرد. اگر این زیردریایی بدون سرنشین به «سه شهر در غرب، دو پایگاه نیروی دریایی و سواحل شرقی حمله کند، «فاجعه بزرگی» در انتظار ایالات متحده خواهد بود.

مأمور سابق اطلاعاتی متذکر شد که آمریکا در طول تاریخ موجودیت خود «خوشحال بود که در آنسوی اقیانوس قرار دارد و هیچکس نمی تواند به سواحل آن نزدیک بشود».

نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی‌ها می‌دانند که خلیج فارس منطقه درگیری نیست - اسپوتنیک ایران
نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی‌ها می‌دانند که خلیج فارس منطقه درگیری نیست

پوزئیدون به یک نیروگاه هسته ای و یک کلاهک هسته ای قدرتمند مجهز است و به نام سلاح رستاخیز نیز معروف شده است.در سال 2018 ، فرماندهی نیروی دریایی روسیه اعلام كرد كه یک سیستم چند منظوره اقیانوس پیما در روسیه ایجاد می شود که متشکل از زیردریایی های هسته ای خودکار دارای موتور اتمی  خواهد بود. نیروی دریایی روسیه اعلام کرد این سلاح امکان خواهد داد مسائل موجود «در آبهای دوردست واقع در نزدیکی خاک دشمن» حل شود.

گفته می شود سامانه های زیردریایی بدون سرنشین ضربتی «پوزئیدون» در زیردریایی بلگورود و زیردریایی طرح «خاباروفسک» مستقر خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور درروز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی «پوزئیدون» خبرداد که قادراست با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کنند. به گفته پوتین این وسایل زیردریایی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала