عراق: واردات برق از ایران برای ما حیاتی است

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر عراق: واردات برق از ایران برای ما حیاتی است
عراق: واردات برق از ایران برای ما حیاتی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر برق عراق از کمک های ایران در صادرات برق به عراق قدردانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ماجد حنتوش، وزیر برق عراق در دیدار با رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران در بغداد، واردات برق از ایران را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
امریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را تمدید می کند

وزیر برق عراق در این دیدار از کمک‌های ایران در صادرات ۱۲۰۰ مگاوات برق به عراق قدردانی نمود. حنتوش در خصوص  پرداخت مطالبات برق عراق به ایران اظهار داشت که این مطالبات در دستور کار قرار گرفته و موضوع در وزارت دارایی در حال انجام است.

حنتوش همچنین یادآور شد: میزان واردات برق عراق از ایران ۱۲۰۰ مگاوات است که این حجم از واردات در فصل تابستان بسیار اهمیت است. وی در ادامه تاکید کرد که همکاری های دو کشور در حوزه برق سال گذشته بدون قطعی در بالاترین سطح انجام شد و ما از جمهوری اسلامی ایران در زمینه صادرات برق قدردانی می کنیم.

وزیر نیروی ایران در این دیدار بیان داشت که مصلحت جمهوری اسلامی ایران این است که همسایگان ما در حوزه برق در شرایط مناسبی قرار داشته باشند و ما آماده توسعه همکاری ها با کشور دوست و برادر عراق هستیم.

اردکانیان تصریح کرد: حدود یک سال و نیم پیش در سفر به عراق توافق نامه ای با مسئولان این کشور به امضا رسید و ما وعده دادیم که در برنامه ای سه ساله صنعت برق عراق به وضعیت مطلوبی برسد.

وزیر نیروی ایران افزود: امسال شرایط ما بسیار متفاوت است و گرمای زودرس و شرایط کرونا موجب افزایش مصرف برق در ایران شده مصرف برق در مقایسه با سال گذشته رشد کم سابقه ای داشته و امسال وضعیت سختی پیش روی ما است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала