پایان عمر ظروف یکبارمصرف در یونان

© Fotolia / Labokoظروف پلاستیکی
ظروف پلاستیکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یونان کمپین «یونان بدون ظروف پلاستیکی» رونق می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، هاستیس حاجیداکسیس وزیر محیط زیست و انرژی یونان کمپین «یونان بدون ظروف پلاستیکی یکبارمصرف» را آغاز کرد.

او همراه هواداران این کمپین به پلاژ «شینیا» در شرق آتیکا رفت و گفت:«ما  طرح‌های خودداری از مصرف ظروف یکبارمصرف را پیشنهاد می‌کنیم. این کمپین با سیاست اتحادیه اروپا جور درمی‌آید و ما به این سیاست باور داریم. این سیاست سبز است و برای دفاع و محافظت از محیط زیست اجرایی می‌شود».

بر طبق اطلاعات منتشره، ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شامل 9 نوع از این وسایل خواهد شد، ظروف پلاستیکی (بشقاب، قاشق و چنگال و کارد)، گوش پاک‌کن، نی های ویژه نوشیدنی‌ها و غیره.

راه حل یونان برای حفاظت از مردم در مقابل کروناویروس - اسپوتنیک ایران
راه حل یونان برای حفاظت از مردم در مقابل کروناویروس

این قانون از ژوئیه سال 2021 ممکن است در یونان به اجرا درآید. در بخش دولتی خارج کردن تمام ظروف پلاستیکی یکبارمصرف از گردش مصرفی  شش ماه زودتر آغاز خواهد شد یعنی از ژانویه سال 2021. هر شهروندی که شیشه‌های پلاستیکی را به مراکز اعلام شده تحویل بدهد در ازای هر یک از آن‌ها چند سنت یورویی دریافت خواهد کرد.

هرسال در اروپا بیش از 26 میلیون تن زباله پلاستیکی جمع می شود که کمتر از یک سوم آن‌ها پردازش می شود. بر طبق داده‌های اتحادیه اروپا،85 درصد زباله دریایی، پلاستیک است و 50 درصد آن‌ها ظروف یکبارمصرف پلاستیکی و 27 درصد وسایل ماهیگیری است.

در یونان روزانه حدود یک میلیون استکان پلاستیکی مصرف می‌شود، به عنوان مثال برای قهوه یا چای، 350میلیون استکان و لیوان پلاستیکی در سال مصرف می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала