ناآرامی‌ها و غارت مغازه ها در واشنگتن + ویدئو

© AP Photo / Ringo H.W. Chiuناآرامی‌ها و غارت مغازه ها در آمریکا
ناآرامی‌ها و غارت مغازه ها در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس مانع از حمله تظاهرکنندگان به کاخ سفید شد.

به گزارش اسپوتنیک، تظاهرکنندگان در مرکز واشنگتن به تخریب ساختمان ادارات و فروشگاه‌ها دست زدند. آنها به غارت فروشگاه‌ها پرداختند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. پلیس مانع از حمله تظاهرکنندگان به کاخ سفید شد.

هم‌اکنون صدها تظاهرکننده به سمت «آی استریت» در حال حرکت هستند.  پلیس فعلا شرکت‌کنندگان ناآرامی ها را بازداشت نمی کند و فقط محوطه پیرامون کلخ سفید را  در حلقه محافظتی قرار داده ‌است.

​شایان ذکر است که گارد ملی در ۱۵ ایالت  مستقر شده و منع تردد در ۴۰ شهر اعلام شده است. هزاران نفر برای ششمین شب متوالی در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض‌ به کشته شدن جورج فلوید و خشونت پلیس این کشور به خیابان‌ها آمدند.

​پلیس ضد شورش در نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و لس‌آنجلس با معترضان درگیر شد و با استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به‌دنبال متفرق کردن جمعیت بود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، گروه‌هایی از معترضان خودروهای پلیس را آتش زده و مغازه‌ها را در چندین شهر غارت کرده‌اند.

دونالد ترامپ نیز با انتشار توییتی نسبت به رفتار تظاهرکنندگان واکنش نشان داد و هشدار داد از ارتش برای سرکوب این اغتشاشات استفاده خواهد کرد.

​اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ وی، یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، مشاهده می‌شود. این مامور که به دلیل «قتل غیرعمد» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته پیش از این به همراه سه مامور دیگر که در بازداشت جورج فلوید نقش داشتند اخراج شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала