"روسیا سیگودنیا" خواستار تحقیق درباره حادثه رخ داده برای خبرنگار روسیه شد

© AFP 2023 / CHANDAN KHANNA"روسیا سیگودنیا" خواستار تحقیق درباره حادثه رخ داده برای خبرنگار روسیه شد
روسیا سیگودنیا خواستار تحقیق درباره حادثه رخ داده برای خبرنگار روسیه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری "روسیا سیگودنیا" از مقامات آمریکا خواست تا حادثه رخ داده برای خبرنگار "ریانووستی" را بررسی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری "روسیا سیگودنیا" از مقامات آمریکا خواست تا اقدامات مامورین پلیس آمریکا در استفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگار "ریانووستی"، را بررسی کنند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران  - اسپوتنیک ایران
بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران

پیشتر خبرنگار ریانووستی اعلام کرده بود که پلیس شهر مینیاپولیس به صورت هدفمند علیه گروه فیلم برداری شبکه "وایس" آمریکا و میخایئل تورگیف، خبرنگار ریانووستی پس از متفرق کردن اعتراضات از اسپری اشک آور استفاده کرده است.

سرویس مطبوعاتی این آژانس خبری در بیانیه‌ای اعلام کرد: "روسیا سیگودنیا" مقامات آمریکایی را ملزم به تحقیق کامل درباره این عمل غیرقانونی افسران پلیس که نه تنها قوانین آمریکایی در مورد آزادی بیان و اطلاعات که معیارهای بین المللی محافظت از روزنامه نگاران در برابر خشونت را نقض می‌کند، می‌نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است که "روسیا سیگودنیا" همچنين خواستار آن است كه پس از تحقيقات مقامات آمريكايي، افراد مسئول اين جرم عليه خبرنگار ریانووستی پاسخگو بوده و به صورت عادلانه مجازات شوند.

لازم به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی-آفریقایی به دست ماموران پلیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید نشان می دهد که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала