اولین داروی روسی ضد کروناویروس توسط وزارت بهداشت و درمان روسیه تأیید شد

© Fotolia / Alexander Raths اولین داروی روسی ضد کروناویروس
اولین داروی روسی ضد کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت و درمان فدراسیون روسیه داروی «آویفاویر» ضد کووید-19 را مورد تأیید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت و درمان فدراسیون روسیه داروی «آویفاویر» ضد کووید-19 را مورد تأیید قرار داد. بنیاد سرمایه‌گذاری های مستقیم، بنیاد مستقل فدراسیون روسیه و گروه شرکت‌های «خیم‌رار» داروی « آویفاویر» ضد کروناویروس را در وزارت بهداشت و درمان روسیه به ثبت رساندند.

این دارو کارایی بالایی در درمان بیماران مبتلا به کروناویروس در جریان آزمایشات کلینیکی نشان داد.

روسیه: نخستین نمونه واکسن کرونا در ماه اوت یا سپتامبر در دسترس خواهد بود
72/ - اسپوتنیک ایران
روسیه: نخستین نمونه واکسن کرونا در ماه اوت یا سپتامبر در دسترس خواهد بود

داروی «آویفاویر» اولین داروی به ثبت رسیده در فدراسیون روسیه است که ضد ویروس است و کارایی خود را در آزمایشات داروهای ضد کووید -19 و تخریب مکانیزم تکثیر کروناویروس نشان داد. این دارو بخوبی مورد تحقیق قرار گرفته است، زیرا از سال 2014 در ژاپن بر ضد اشکال سخت گریپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرحله نهایی آزمایش کلینیکی این دارو ادامه دارد که 21 ماه مه با شرکت 330 بیمار جریان داشت و مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان روسیه قرار گرفت. نتایج آن در یکسری از مراکز طبی و علمی از جمله دانشگاه پزشکی شماره یک مسکو به نام «سچنف»، دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسف و دیگر مراکز علمی، کارایی بالای این دارو را نشان داد.

کریل دمیتریف مدیرعامل بنیاد روسی سرمایه گذاری های مستقیم در این باره گفت:«داروی «آویفاویر» نه تنها اولین داروی ضد کروناویروس است که در روسیه به ثبت رسیده است، بلکه شاید بتوان آن را  بهترین داروی ضد کووید -19 در جهان نامید. این دارو در جریان آزمایشات کلینیکی در روسیه در کوتاه ترین زمان طراحی و تست شد. از اینرو این دارو توانست اولین داروی به ثبت رسیده ضد کروناویروس بر اساس «فاویپیراویر» در جهان باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала