ترامپ شهروندان آمریکا را تهدید کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که برای متفرق کردن مردم معترض از ارتش استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر شهروندان آمریکا را با استفاده از ارتش تهدید کرد.

ترامپ در توییتر نوشت:«خشونت و عبور از مرزهای ایالتی برای زورگویی و خشونت، جنایتی در سطح فدرال محسوب می‌شود. فرمانداران و شهرداران باید برخورد سختگیرانه‌تری نشان بدهند، در غیراینصورت دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و کاری را که باید انجام شود انجام خواهد داد از جمله استفاده از ارتش و قدرت نیروهای مسلح که بازداشت‌های زیادی به دنبال خواهد داشت».

​چند روز پیش، یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید سیاهپوست ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

در پی این ماجرا بعد از مینیاپولیس، حداقل دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم طی روزهای اخیر صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است.علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، بازهم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

گزارش شده بود که پلیس شهر مینیا پولیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان معترض بر روی آنها مواد شیمیایی اسپری کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала